וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך אישרה את תשלומי ההורים

יעל קישיק

3.7.2006 / 15:15

שרת החינוך הודיעה שבתי ספר בהם יגבה תשלום מעל המותר יענשו בחומרה. הגביה במערכת הדתית היא "עבירה על החוק", הוסיפה

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום ברוב של שמונה ח"כים מול חמישה את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הבאה. עם זאת, הוועדה התנתה את האישור בהכפלת קרן התמיכה לתלמידים נזקקים מ-46 מיליון ל-92 מיליון. הוועדה דחתה את הצעת נגד של ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל) על פיה יאושרו תשלומי ההורים לבתי ספר באופן זמני עד הצגת תקציב המדינה לשנת 2007. הוועדה גם החליטה לקיים דיון נוסף לקראת השנה הבאה, בו יוחלט על ביטול או צמצום תשלומי ההורים החל מינואר 2007 ועד לסוף תשס"ז.

שרת החינוך יולי תמיר אמרה בדיון, כי יש להנהיג מדרג תשלומים, שיקבע את גובה התשלום על פי הכנסת ההורים. לדבריה, בשנה הקודמת כ-70 אלף תלמידים נהנו מגבייה מופחתת ובשנת הלימודים הבאה היא מקווה להגדילו ל-140 אלף.

תמיר התייחסה לסוגיית גביית היתר בבתי הספר, ואמרה כי על מנת לאתר חריגות ייערכו השנה בדיקות בבתי הספר, וכי מנהלי בתי ספר שבהם יחרגו התשלומים מהגבול המותר ייענשו בחומרה "למען יראו וייראו", כלשונה. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד) התייחס לחריגות מתקרת הגבייה במערכת החינוך הדתית-ממלכתית, ואמר שהוא, כהורה, שילם כאלף שקל בממוצע מדי חודש. בתגובה לכך אמרה השרה כי "בתי הספר הדתיים עוברים על החוק בצורה בוטה ואנחנו ננקוט נגדם יד קשה".

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אמר בתגובה לדברים הללו כי ב-14 שנים האחרונות הוא שלח "מאות תלונות על גביית יתר בבתי הספר, אך דרישותיי לא נענו". לטענתו, מוסדות חינוכיים גובים תשלומי יתר בשיטות פסולות, ולדוגמה על ידי הגדרת המוסד כ"פנימיית יום" או הגדרת התשלום כ"תרומה מרצון". קדמן ביקש לקיים דיון עקרוני בנושא ו"להחזיר את חוק חינוך חינם לבתי הספר".

בתום הדיון אמרה השרה תמיר לוואלה! חדשות, כי יו"ר ועדת החינוך מלכיאור קיבל התחייבות מהממשלה להגדלת תוכנית הסיוע לתלמידים נזקקים. חברי הכנסת מלכיאור ואורלב אמרו לוואלה! חדשות, כי אם האוצר לא יעביר את הסכום המבוקש, אישור תשלומי ההורים יבוטל. ח"כ יצחק גלנטי (הגמלאים) טען בתום הדיון שתשלומי ההורים הם בגדר "מס שמבטא את ההפרטה הזוחלת של מערכת החינוך המגדילה את הפערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully