וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיגור הדיסקברי נדחה בפעם השנייה

רויטרס

3.7.2006 / 13:15

מזג האוויר הגרוע מנע את שיגורה, בפעם השניה בתוך יומיים. גשם במהלך ההמראה עלול לפגוע באריחים חסיני החום של המעבורת

מזג האוויר אילץ את [[נאס"א]] לדחות את שיגורה של מעבורת החלל דיסקברי בפעם השנייה ברציפות. השיגור הבא נקבע ליום שלישי. ההחלטה לבטל את השיגור התקבלה דקות אחדות אחרי שהצוות עלה למעבורת, לפני שדלתה נסגרה.

שעות קודם לכן, החזאים של נאס"א חזו 30% סיכוי שמזג האוויר יאפשר המראה. "הסקנו שלא תהיה לנו אפשרות לבצע את השיגור היום", אמר מנהל השיגור מייק ליינבך לצוות האסטרונאוטים כשהם התיישבו בכיסאות שלהם. מפקד המעבורת, סטיב לינדסי, אישר ואמר: "במבט מהחלון זה לא נראה יום טוב, ואנחנו חושבים שזו ההחלטה הנכונה".

גשם במהלך ההמראה עלול לפגוע באריחים חסיני החום של המעבורת ומכת ברק עלולה לפגוע במערכת המחשב ששולטת בה. גם עננות גבוהה עלולה לפגוע בשיגור.

זו משימתה השנייה של דיסקברי מאז התרסקותה של הקולומביה בשנת 2003, וסביר להניח שאסון אחר יביא לקיצה את תוכנית החלל.
בטיחות המעבורות הייתה הנושא העיקרי בו התמקדה תוכנית החלל מאז התרסקות הקולומביה, בה נהרגו 7 אסטרונאוטים. נאס"א תכננה מחדש פעמיים את מיכל הדקל של המעבורת, שהיה מצופה בקצף המוצק שגרם לתאונה.

המהנדס הראשי של נאס"א והאחראי על הבטיחות ביקשו לבצע תיקונים נוספים לפני המראתה של הדיסקברי, אבל מנכ"ל נאס"א, מייקל גריפין, התנגד, באומרו שבמידה וקצף ייפול שוב ממיכל הדלק ויפגע בחללית, הצוות יוכל להישאר בתחנת החלל ולחכות שם לחילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully