וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: בתו של סדאם היא אורחת בית המלוכה

רויטרס

3.7.2006 / 11:42

בארמון המלוכה אומרים כי לרגאד חוסיין הוצע מקלט "מסיבות הומניטריות". זאת, בתגובה להכללתה ברשימת המבוקשים של עיראק

ראש ממשלת ירדן מערוף אל-בחית אמר כי בתו של [[סדאם חוסיין]], ראגד, אינה עוסקת בפעילות פוליטית או תקשורתית כלל לפי דרישת בית המלוכה, וכי היא אורחת של בית המלוכה ההאשמי בירדן בשל "סיבות הומניטאריות". הדברים נאמרו בתגובה לפרסום רשימת 41 האנשים המבוקשים בעיראק, בה, לצד בכירי מפלגת ה[[בעת']] ופעילי אל-קעאדה, נמצאות גם רגאד ואמה, אשתו הראשונה של סדאם, סג'ידה.

רגאד, ילדיה ואחותה ברחו מעיראק ב-2003 אחרי פלישת ארה"ב לעיראק, וקיבלו מקלט מדיני בירדן, בתמורה להבטחה כי לא ישתמשו בירדן כבמה להצהרות פוליטיות לתקשורת. רגאד לקחה על עצמה את ארגון ההגנה המשפטית של אביה במשפטו, בו הוא מואשם בפשעים נגד האנושות, והואשמה בעבר כי היא משתמשת במיליונים שגנב אביה למימון מורדים [[סונים]] בעיראק, אך לדברי ירדן היא מצייתת לדרישת בית המלוכה, והענקת המקלט היא מחווה מסורתית של הכנסת אורחים ערבית.

היועץ הלאומי לביטחון בעיראק מוופק א-רובאי, שפרסם את הרשימה, סירב לומר אם הוצאו צווי מעצר לרגאד ואמה, אך אמר כי האינטרפול קיבל את הרשימה וכי עיראק לא ביקשה רשמית את הסגרתה של ראגד. ירדן אישרה כי לא קיבלה כל בקשה רשמית אך הבהירה כי כל בקשה כזו צריכה להישען על בסיס משפטי, וכי עמאן תשמור לעצמה את הזכות להחליט באופן שתואם את "האינטרסים הלאומיים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully