וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטפי החייל: היענו לדרישות עד מחר

3.7.2006 / 9:24

החוטפים פרסמו הודעה, לפיה על ישראל להיענות לדרישותיהם עד השעה 6:00 בבוקר, ולא - תישא בתוצאות. דיווח: משלחת מצרית ביקרה את שליט

חוטפיו של החייל גלעד שליט הציבו מועד אחרון לישראל להיענות לדרישותיהם לשחרור אסירים - מחר ב-6:00. לפי הודעת הפלסטינים, אם ישראל לא תיענה לדרישות - היא תישא בתוצאות. על הכרוז הרשמי חתומים שלושת הארגונים שקיבלו אחריות לחטיפת גלעד שליט - גדודי עז א-דין אל-קסאם, ועדות ההתנגדות העממית וארגון "צבא האיסלאם".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי תוכן הכרוז נבדק כעת, בניסיון להבין מי הם הגורמים העומדים מאחורי האיום ומה כוונותיהם המדויקות. בלשכה הבהירו כי רק לאחר בחינה מקיפה של הכרוז ייבחנו דפוסי הפעולה.

דובר ממשלת חמאס, ראזי חמאד, אמר כי האולטימטום שהציבו חוטפי החייל גלעד שליט הוא בבחינת מסר לישראל, שתפסיק את תוקפנותה, את ההתנקשויות ואת הפגיעה ברשויות ובמוסדות הפלסטיניים. בראיון לרשת "אל-ערבייה" קרא חמאד לישראל לקבל את המסר והדגיש, כי מאמצי התיווך עדיין נמשכים. הוא האשים את ישראל בסחטנות, משום שהיא מנסה ללחוץ על הפלגים הפלסטינים באמצעות תקיפות יומיומיות ובאמצעות פגיעה בתשתיות ברצועת עזה.

צה"ל מסכים לשיחרור אסירים פלסטינים

העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, דיווח כי המשלחת המצרית למו"מ בפרשת החייל החטוף ביקרה את גלעד שליט במקום בו הוא מוחזק. בגלי צה"ל דווח, כי במערכת הביטחון מפקפקים באמינות הדיווח, מאחר שניתן יהיה להתחקות אחר ביקור שכזה, דבר שיסכן את מאמצי הארגונים הפלסטינים.

לפני כן דווח, כי במערכת הביטחון מסכימים שבעיסקה אפשרית להחזרת החייל החטוף רב"ט גלעד שליט ולרגיעה ברצועה ישוחררו אסירים פלסטינים המוחזקים בישראל, בתנאי שלא היו מעורבים בתכנון ובביצוע פיגועים. צה"ל מוכן לשחרר אסירים פליליים, לרבות שרי חמאס, אך לא יתמוך בעיסקה שתכלול שחרור מחבלים "עם דם על הידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully