וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס ואחמדינג'אד הופיעו בוועידה האפריקאית

רויטרס

2.7.2006 / 0:03

הזמנתם של שניים מהמנהיגים הנחרצים ביותר כנגד ארה"ב והמערב הפתיעה את הדיפלומטים המערביים

שניים ממנהיגי המדינות הנחרצים ביותר בעולם בעמדתם כנגד ארצות הברית, נשיא ונצואלה [[הוגו צ'אווס]] ונשיא איראן [[מחמוד אחמדינג'ד]], השתתפו בוועידה האפריקאית בגמביה בסוף השבוע האחרון, לתדהמתם של דיפלומטים מערביים.

שניהם הצדיקו את השם שהוציאו לעצמם בנאומיהם בוועידה. צ'אווס נשא נאום על ההגמוניה של ארצות הברית ואמר כי המערב צריך "לכרוע על ברכיו ולהתנצל בפני אפריקה", בעוד אחמדינג'אד האשים כי את המערב כי חמדנותו גורמת לעוני, הנחשלות, הסכסוכים המקומיים, השחיתות והסמים ביבשת.

גבות מערביות רבות התרוממו נכח נוכחותם המפתיעה של שני הזרים המתנגדים למערב, ובמיוחד נשיא איראן. אחד משגרירי מדינות המערב, שביקש להשאר בעילום שם, אמר כי הזמנתו של צ'אווס מובנת יותר מזו של אחמדינג'אד, מכיוון שלוונצואלה מעמד של צופה באיחוד האפריקאי. לדבריו, אחמדינג'אד הוזמן בצעד פרטי של נשיא [[גמביה]], יאהייה ג'מה, וכי כמה ממדינות האיחוד האפריקאי מתחו עליו ביקורת.

אולם, דיפלומטים מערביים סבורים כי שתי ההזמנות נועדו על מנת לסמן לעולם כי אפריקה נפרדה מההשפעה הקולוניאלית של אירופה. "הקשרים עם אירופה היו חזקים עד לא מזמן", אמר אחד מהשגרירים האירופיים. "אבל במאה ה-21 אפריקה רוצה להראות שהתלות באירופה הסתיימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully