וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצועים כבדים יותר מסייעים לילדים קטנים

רויטרס

2.7.2006 / 20:12

מחקר ראשוני שנערך בארה"ב מראה כי המשחק בצעצועים בעלי משקל מעלה את הכושר הגופני של הילדים, ובאמצעותו מסייע לבריאותם

הוספת משקל לצעצועי ילדים יכולים לסייע להם לפתח כושר גופני בריא בזמן שהם משחקים, כל עולה ממחקר חדש שנערך בארצות הברית. "מטרת המחקר היא ללחום בתופעה של ירידת הכושר הגופני אצל צעירים", אמר ד"ר ג'ון אוזמון מאוניברסיטת אינדיאנה. "זה לא הפתרון ל[[השמנת יתר]] אצל ילדים, אבל זה יכול להיות פיסה מועילה בתוך הפאזל".

מחקרים רבים קודם לכן הוכיחו כי כושר גופני משפר את בריאות הילד, את קצב הלב שלו, את מערכת השלד ואת רמות הכולסטרול בדמו. אוזמון ושותפיו למחקר בדקו האם ניתן להגדיל את רמת הפעילות של הילד על ידי שינוי עדין של פעילות מוכרת להם – למשל, על ידי הוספת משקל לצעצועים.

המחקר הראשוני שביצעו כלל חמישה ילדים וחמש ילדות, בגיל שבע וחצי בממוצע. הם חולקו לשתי קבוצות באופן רנדומלי, כשאחת הקבוצות שיחקה בקוביות שמשקלן 10 גרם והשניה שיחקה בקוביות בגודל זהה אך במשקל 1.5 קילוגרם. בזמן המשחק הילדים נשאו קוביה אחת בכל פעם בשתי ידיים, למרחק מוערך של 8 מטרים. כמה ימים לאחר מכן, הוחלפו הקוביות בין הקבוצות.

תוצאות המחקר הראו כי כבר לאחר 10 דקות משחק הילדים ששיחקו בקוביות הכבדות התאמצו הרבה יותר – היתה עלייה משמעותית בקצב הלב שלהם, בתצרוכת ה[[חמצן]] ובצריכת האנרגיה בהשוואה למשחק בקוביות קלות.

למרות הצלחת הניסוי, בשלב זה אוזמון לא ממליץ להורים להוסיף משקל לצעצועים של ילדיהם, בשל חשש מבעיות בטיחותיות. הוא כן ממליץ להורים לשים לב לסביבת המשחק של הילדים, ולהפוך אותה לסביבה המעודדת יותר פעילות גופנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully