וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרואיד יחלוף קרוב לכדור הארץ

2.7.2006 / 11:26

ניתן יהיה לראות את האסטרואיד, שרוחבו מוערך בכ-800 מ', בליל שני. האסטרואיד לא יסכן את כדור הארץ

אסטרואיד גדול צפוי לחלוף קרוב לכדור הארץ, אך מדענים טוענים כי הוא לא מסכן את כדור הארץ. ה[[אסטרואיד]], שרוחבו מוערך בכ-800 מטרים, יעבור במרחק 433 אלף קילומטרים מכדור הארץ, רק מעט רחוק יותר מהירח. דון יומנס, המנהל את מחלקת העצמים הקרובים לכדור הארץ בנאס"א, אמר כי האסטרואיד לא יסכן את כדור הארץ.

האסטרואיד, 2004 14X, צפוי להיות בטווח ראיה של טלסקופ בצפון אמריקה ואירופה, ויראה בבהירות מרבית ביום שני. חובבי אסטרואידים צריכים לכוון את הטלסקופים לעבר קבוצות הכוכבים קסיופאה, פרסוס וספוס על מנת להבחין באסטרואיד. האסטרואיד יופיע כנקודה נעה בין הכוכבים.

ב-BBC דווח, כי האסטרואיד צפוי לחלוף שוב סמוך לכדור הארץ מספר פעמים בעתיד, אך הקרבה לכדור הארץ לא תהיה כמו בהתרחשות הקרובה. האסטרואיד, שהתגלה בשנת 2004, הוא אחד הגדולים מבין עשרות אסטרואידים שעברו סמוך לכדור הארץ בשנים האחרונות. יומנס אמר כי זה חריג שאסטרואיד בסדר גודל כזה עובר קרוב כל כך לכדור הארץ.

מדענים אמריקאים יצפו באסטרואיד באמצעות רדאר במצפה גולדסטון במדבר מוהאבי על מנת להבין את צורתו וללמוד על המסלול העתידי שלו. האסטרואיד נכלל בקבוצה המונה 783 אסטרואידים מהקוטלגים כמסוכנים לפי אוניברסיטת קיימברידג', בשל גודלו וקרבתו לכדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully