וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן כהן: חוק ההסדרים - מחלה סרטנית

30.6.2006 / 19:08

ח"כ כהן תקף את ההחלטה להקפיא את החוק לרכישת נכסי דיור ציבורי במסגרת חוק ההסדרים, כי זהו "האויב הגדול של החקיקה"

"אין מחלה סרטנית רעה יותר כנגד החקיקה החברתית, מאשר חוק ההסדרים. מדובר באויב הגדול ביותר של החקיקה". כך אמר היום ח"כ רן כהן (מרצ), במסגרת יום עיון שעסק בנושא הדיור הציבורי בישראל. לדבריו, "ביטול חוק ההסדרים יהיה מצווה בעבור מי שרוצה להגן על הכנסת כמוסד דמוקרטי".

יום העיון, נערך על ידי המכללה החברתית-כלכלית והקשת הדמוקרטית-המזרחית, תחת הכותרת "עושק בחסות החוק", בעקבות הקפאתו לשלוש שנים של החוק העוסק בזכויות רכישת נכסי הדיור הציבורי, במסגרת חוק ההסדרים, שעבר לאחרונה בכנסת.

ח"כ כהן, שהוביל את חקיקת החוק לפני כעשר שנים, תקף את פקידי האוצר, שפוגעים, לטענתו, בשכבות החלשות באמצעות חוק ההסדרים. "האוצר לא הסתיר אף פעם את העובדה שהוא מחכה שהאנשים האלה ימותו כדי לקחת מהם את הדירה", אמר. "הפקידים מעוניינים שהדירות הללו לא יימכרו על מנת להעביר אותם לעניים אחרים".

בפאנל השתתפו גם חברת הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי (חד"ש) והפעילים החברתיים ד"ר עמי וטורי, משה קריף, נעמה נגר וד"ר רוית חננאל. גוז'נסקי, שהובילה בעבר את חקיקתו של חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי, הטילה את האחריות לפגיעה בדיירים, על הממשלה. לדבריה, המדינה לא מקנה לאזרחיה את הזכות הבסיסית לדיור. "היום בונים רק לעשירים. רק זוג שיש לו כסף יכול לקחת משכנתא ומי שאין לו, נשאר חסר קורת גג", אמרה.

גוז'נסקי התריעה מפני ההפרטה הצפויה של הקרקעות הנמצאות תחת אחריותו של מינהל מקרקעי ישראל. "רבים מברכים על ההפרטה הזאת ואומרים שבכך ניפטר מהביורוקרטיה של החזקת הקרקעות, אבל במקום הביורוקרטיה של המדינה, נקבל את הביורוקרטיה של גאידמק ושל שאר בעלי ההון, וזה הרבה יותר גרוע".

ביום העיון השתתפו עשרות פעילים חברתיים, שביקשו להבין כיצד יוכלו לשנות את המצב הקיים. לדברי ד"ר עמי וטורי, שארגן את הכנס, הצעד הראשון הוא לעגן את הזכות החוקית לדיור ולבטל את חוק ההסדרים. "קודם כל, צריך ליצור שינוי תודעתי", אמר. "המכללה החברתית-כלכלית, שמעבירה לציבור קורסים העוסקים בעניינים החברתיים-כלכליים, היא דוגמה מצויינת לגוף שמטרתו להוביל אל השינוי הזה, שייצור את הלחץ הפוליטי המתאים. רק כך נוכל להצליח", הוסיף וטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully