וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר קרני ייפתח להעברת מוצרים חיוניים

רויטרס

30.6.2006 / 18:55

ישראל תאפשר ככל הנראה בשבוע הבא את פתיחת המעבר. זאת, לאחר שהאו"ם פנה לישראל, בשל מצבם המחמיר של תושבי הרצועה

ישראל תאפשר ככל הנראה בשבוע הבא את פתיחת מעבר קרני באופן מוגבל על מנת לאפשר העברת אוכל ודלק לפלסטינים. זאת, על אף המבצע בעזה. כל המעברים לרצועת עזה וממנה נסגרו מאז כניסת צה"ל לעזה ביום ראשון.

סרן יעקב דלל גורם בדובר צה"ל אמר, כי "אנחנו פועלים לפתוח את מעבר קרני למעבר מוצרים הומניטרים במהלך שבוע הבא, על מנת להבטיח שתושבי עזה מקבלים את המוצרים".

דבריו אלו של דלל באו לאחר קריאה של האו"ם וארגון הצלב האדום לישראל, לאפשר העברת מוצרים רפואיים ומזון חיוני לעזה. על פי דו"ח של תכנית המזון העולמית של האו"ם, כ-70% מ-1.4 מיליון תושבי עזה חיים בעוני וידם אינה משגת מזון באופן יומיומי. מספר תושבי עזה להם מספקת התכנית מזון עלה ב-25% ל-600 אלף איש רק במהלך החודש האחרון.

דוברת תכנית המזון העולמית דורותי קרימטאס אמרה, כי "על ישראל לאפשר העברת מצרכים חיוניים לתוך עזה בשל התחייבויותיה תחת החוק הבינלאומי". עוד אמרה קרימטאס, כי "קיים חשש כבד שמלאי הדלק ברשות ייאזל במהרה. הרשויות הפלסטיניות מעריכות כי יש להן מספיק דלק לשבוע עד עשרה ימים בלבד". בתכנית הביעו דאגה רבה מהשפעת פעולת צה"ל ברצועת עזה על האוכלוסיה האזרחית שם, לנוכח המצב ההומניטרי ברצועה, "החמור ממילא".

בתוך כך, דו"ח של האו"ם מזהיר, כי הפסקת הסיוע לפלסטינים בעקבות עליית ממשלת חמאס לשלטון, תסב נזק בטווח הארוך למשק הפלסטיני. בדו"ח נכתב, כי הכלכלה הפלסטינית תתקשה להתגבר על המשבר, גם אם תוחלף ממשלת חמאס ויתחדש הסיוע הבינלאומי בהיקף מלא.

הדו"ח הוגש לראשי סוכנויות הסיוע של האו"ם ונאמר בו, כי על פי התחזיות תפחת בשנה הבאה ההכנסה השנתית לנפש בשטחים הפלסטינים לכאלף דולר. שיעור האבטלה יעמוד השנה על 43% ויועמק עוד ב-7% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully