וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בריטים מזהירים מפני שימוש בחוסמי בטא

30.6.2006 / 18:32

המכון הלאומי לבריאות בבריטניה הורה להפסיק לטפל בחולי לחץ דם בתרופות מסוג חוסמי בטא מכיוון שהן מעלות הסיכוי לסוכרת ושבץ

המכון הלאומי הבריטי לבריאות פרסם הנחיות מדאיגות בנושא תרופות להורדת לחץ הדם. "יש להפסיק לתת לחולים חדשים תרופות מסוג חוסמי בטא", לשון ההנחייה. הסיבה לכך היא, שהתרופה מגדילה את הסיכוי לחלות בסוכרת, ובניגוד לתרופות אחרות – אינה מגינה מפני שבץ מוחי. ההנחיות החדשות הוצאו בעקבות מחקרים בעניין נטילת חומי בטא. המחקר מגלה, כי שימוש יומי בתרופות מעלה ב-30% את הסיכון לחלות בסוכרת.

תרופות מקבוצת חוסמי בטא מווסתות את פעילות מערכת העצבים האוטונומית וחוסמות קולטני בטא בלב ובכלי הדם. הן משפיעות על לחץ הדם והדופק, ובעייתיות רק לבעלי לחץ דם גבוה, הן אינן יוצרות כל בעייה בטיפול במחלות אחרות.

רופאים בבריטניה התבקשו שלא להתחיל טיפול בחולים חדשים הלוקים ביתר לחץ דם באמצעות חוסמי בטא. במקום להשתמש בתרופות מסוג נורמיטן, דראפלין ולופרסור, הומלץ להשתמש בקפטופריל, קונברטין ותרופות נוספות ממשפחת מעכבי ACE.

ב"מעריב" דווח, כי משרד הבריאות בישראל הודיע בעקבות ההנחיות בבריטניה, כי יפנה לאיגודי הרופאים בבקשה לבחון את הנושא. פרופ' אהוד גרוסמן, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים תל השומר, אמר כי "הגישה האנגלית לא מקובלת עלינו לחלוטין". גרוסמן ציין כי כבר לפני שמונה שנים כתבו בבית החולים מאמר רפואי, בו תיארו את בעיית השימוש בתרופה אצל חולים מבוגרים, "אבל אני חושב שלצעירים זו עדיין תרופה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully