וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה עסקת לאומי-יורק למכירת פסגות-אופק

איתן אבריאל

30.6.2006 / 17:42

העסקה כוללת מנגנון התאמת המחיר בשלושת החודשים הקרובים. המשמעות - מחיר העסקה עשוי לרדת בעשרות מיליוני שקלים


עסקת פסגות-אופק נחתמה פעם נוספת היום אחר הצהריים. בנק לאומי וקרן הגידור האמריקאית יורק, חתמו לפני כניסת השבת על הסכם חדש למכירת פסגות-אופק, לאחר שתוקפו של ההסכם הקודם פג.

בתוך העסקה החדשה, שולב הפעם מנגנון להתאמת המחיר הסופי של העסקה, בהתאם להיקף הנכסים שבניהול פסגות. המנגנון יופעל בשלושת החודשים הקרובים, כך שרק בסוף התקופה ייקבע המחיר הסופי של העסקה. המשמעות של המנגנון היא, שמחיר עסקת מכירת פסגות אופק, שעמד במקור על 1.35 מיליארד שקל, עשוי להצטמק בסופו של דבר בשיעור של עשרות מיליוני שקלים, במדיה שתירשם ירידה בנכסי הקבוצה.

קבוצת פסגות-אופק כוללת את חברת ניהול קרנות הנאמנות הגדולה בישראל, עם נכסים בהיקף של מעל ל-20 מיליארד שקל, וכן את בית ההשקעות אופק, העוסק בניהול תיקים אישיים, בפעילות ברוקראז' ובהנפקה ובניהול של תעודות סל. סך הנכסים שמנהלת הקבוצה נאמד בכ-30 מיליארד שקל.

במהלך השבוע עמדה העסקה בסימן שאלה, לאחר שהרוכשים האמריקאים הביעו מורת רוח מהנחיית הרשות לניירות הערך לפיה לא תרשה למנכ"לית הקבוצה, גבי רביד, לנהל אותה. רשות ניירות ערך קבעה כי לא ניתן לאפשר לגבי רביד להמשיך לכהן בתפקידה תחת הבעלים החדשים, כל עוד מתנהלת נגדה חקירה פלילית בחשד לשוחד שניתן לפקידי בנק לאומי, על מנת שאלה יפיצו את קרנות הלאומי של פסגות ללקוחות הבנק. החשדות של רשות ניירות ערך התעוררו לאחר שפסגות גייסה מיליארדי שקלים לקרנות חדשות שהשיקה תוך ימים בודדים, כאשר הרוב המוחלט של הגיוסים נבע מלקוחות של בנק לאומי. בנק לאומי הינו הבעלים של פסגות, אשר הינה החברה הגדולה בישראל לניהול קרנות נאמנות.

חומר החקירה שביצעה הרשות, אשר כלל פשיטות על משרדי פסגות ועל סניפים של בנק לאומי, הועבר לפרקליטות, אשר לומדת את החומר וצריכה עתה להחליט האם להגיש כתבי אישום נגד מנהלים בפסגות ובבנק לאומי.

ואולם, לא ברור עתה עם תוכל הרשות ליישם את כוונתה, לאחר שרביד פנתה לבית המשפט. גורמים בשוק ההון המקומי טענו עם זאת, כי קרן יורק ניצלה את "משבר רביד" כדי לסחוט מבנק לאומי הנחה במחיר. לאומי, מצדו, שיגר במהלך כל השבוע מסרים, לפיהם לא יסכים להתגמש ואף הפיץ ידיעות לפיהן ישנם אנשי עסקים וגופים מקומיים המוכנים להיכנס לנעלי יורק - ואפילו במחיר גבוה יותר. בין הגופים שהוזכרו, נמנו שתי חברות ביטוח מקומיות גדולות ואיש העסקים לב לבייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully