וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות במניות האנרגיה הישראליות

TheMarker

30.6.2006 / 23:18

דלק US של תשובה עולה ב-1% ואלון USA מוסיפה 1.5% על רקע עליית מחיר הנפט. טבע מתאוששת ב-1%. GM קופצת ב-10%

בורסות וול סטריט רושמות ירידות קלות, במסחר הפכפך, על רקע נתוני מקרו מעורבים שיצאו היום בארה"ב. מדד נאסד"ק, אשר זינק אתמול בקרוב ל-3% - הזינוק היומי החד ביותר זה למעלה משנה - מאבד כעת 0.4% לרמה של 2,166 נקודות. מדד דאו ג'ונס, שקפץ אתמול בכמעט 2% - הקפיצה היומית החדה ביותר מאז אוקטובר 2003 - מאבד 0.1% לרמה של 11,175 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר במגמה מעורבת והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.006% לרמה של 5.194%.


בפתיחת המסחר, המשיכו הבורסות לרכוב על המגמה החיובית של אתמול, בעקבות נתוני הצריכה האישית ומדד המחירים לצרכן המבוסס על נתונים אלו, אשר חיזקו את ההערכות כי יש מקום להפוגה בהעלאת הריבית בארה"ב. זאת, לאחר שהבנק הפדרלי העלה אתמול את ריבית בפעם ה-17 ברציפות מאז יוני 2004, בשיעור של 0.25% לרמה של 5.25% - רמתה הגבוהה ביותר מזה חמש שנים. עם זאת, בהמשך פורסם מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו אשר ירד בשיעור חד מהצפוי על רקע התגברות האינפלציה באזור.

הצריכה האישית בארה"ב גדלה ב-0.4% בחודש מאי, העלייה המתונה ביותר זה שלושה חודשים, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה האישית (PCE), מדד הנחשב למועדף על הבנק הפדרלי, עלה בחודש שעבר ב-0.2%, בהתאם לתחזיות. בשיעור שנתי עלה המדד ב-2.1%.

מנגד, סיפקה חזית המקרו היום גם נתונים שחיזקו את ההערכות כי סכנת האינפלציה טרם שככה. מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו ירד בחודש יוני לרמה של 56.5, לאחר שיא של שבעה חודשים - 61.6 - שרשם בחודש הקודם, בעקבות התגברות האינפלציה באזור. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 59.

מניית ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, מזנקת ב-10% לאחר שהמשקיע המיליארדר קירק קרקוריאן - המחזיק בכ-10% ממניות החברה - קרא לענקית הרכב האמריקאית לפתוח במשא ומתן לשיתוף פעולה גלובלי עם יצרניות הרכב רנו וניסאן מוטור.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט, ענקית התרופות הגנריות טבע (סימול TEVA), אשר מנייתה נפלה אתמול ב-3.3%, מתאוששת היום ב-1% למחיר של 31.6 דולר. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי ענקית התרופות האמריקאית פייזר מתכננת להשיק גירסה גנרית משלה לתרופה זולופט, המיועדת לטיפול בדיכאון, במטרה להילחם בגירסה הגנרית של טבע, אשר שיווקה בארה"ב צפוי להתחיל בקרוב. השקת גירסה נוספת עשויה להוריד עוד את המחירים בשוק ויכולה לנגוס ברווחיות הצפויה של טבע בששת חודשי הבלעדיות הראשונים.

במקביל, דווח אתמול כי התרופה טיסאברי של ביוג'ן איידק ואלאן, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ואשר מתחרה בקופקסון של טבע, אושרה לשיווק במדינות האיחוד האירופי. זאת, לאחר ההחלטה להחזיר את התרופה למדפים בארה"ב.

בנוסף, החלו לכסות אתמול בבנק ההשקעות קרדי סוויס, את מניית טבע, בהמלצת "נייטרלי" ובמחיר יעד של 38 דולר. האנליסטים של הבנק ציינו כי טבע נמצאת בעמדה טובה להמשיך ולהוביל את השוק הגנרי.

עוד במגזר התרופות: חברת פריגו (סימול PRGO) הודיעה אתמול לאחר סגירת המסחר כי קיבלה ביחד עם שותפתה קלי לברטוריס (Kali Laboratories) אישור מותנה ממינהל המזון התרופות בארה"ב (FDA) לייצר ולשווק את התרופה אמלודיפין בסילייט (Amlodipine Besylate), שהיא גירסה הגנרית לתרופה Norvasc לטיפול ביתר לחץ דם - אשר מכירותיה במונחי מקור מסתכמות ב-2.5 מיליארד דולר בשנה. מניית פריגו רושמת עלייה קלה של 0.1% למחיר של 16.4 דולר.

חברת מגל מערכות ביטחון (סימול MAGS), העוסקת בתחום מערכות האבטחה ההיקפיות ואשר נמצאת בשליטת יעקב אבן-עזרא, הגישה בקשה לרשות ני"ע האמריקאית לדחות את הגשת הדו"חות השנתיים המלאים (ה-F20) עד ל-15 ביולי. הבקשה הוגשה בעקבות ביטול חוזה גדול של לקוח מאירופה עליו דיווחה כבר החברה לפני חודשיים. ביטול החוזה, שבגינו הכירה החברה בהכנסות חלקיות של 7 מיליון דולר, יעביר את החברה להפסד נקי בשנת 2005. מניית מגל עולה ב-4.7% למחיר של 9.9 דולרים.

חברת אמדוקס (סימול DOX), המתמחה בתוכנות לניהול חיוב לקוחות (בילינג), ניהול קשרי לקוחות (CRM) ובפתרונות משלימים, ביניהם ניהול מדריכים מסווגים, הודיעה אתמול על עסקה למכירת מערכת לניהול קשרי לקוחות לחברת שירותי התקשורת הקנדית, רוג'רס קומיוניקיישנס. אמדוקס לא פירסמה את היקף העסקה, אך השוואתה לעסקה אחרת של רוג'רס שנחתמה עם קומברס, עשויה לרמוז על כך שהיא מסתכמת בוודאי בכמה עשרות מיליוני דולרים. מניית אמדוקס, אשר עלתה אתמול ב-1.9%, ממשיכה במגמה החיובית גם היום, ומוסיפה 1.1% למחיר של 36.5 דולר.

חברת נייס(סימול NICE) שזינקה אתמול ב-11.2% ל-28.6 דולר, מרחק נגיעה משיאה, אותו רשמה ב-10 במאי, מתממשת היום ב-1.6% למחיר של 28.2 דולר. נייס ביצעה מאז השיא ספליט במניותיה, כך שכל מניה שלה הפכה לשתיים, ובחצי המחיר. בשקלול הספליט, עומד שיאה על 28.9 דולר.

יצרנית השבבים טאואר סמיקונדקטור (סימול TSEM) סיימה אתמול הנפקה לציבור בישראל, במהלכה השלימה גיוס של כ-140 מיליון שקל (כ-31 מיליון דולר) באמצעות מכירת אג"ח להמרה ואופציות למניות. את הגיוס הוביל קונסורציום חתמים שכלל את פועלים אי.בי.אי, כלל פיננסים חיתום ולידר הנפקות. מניית טאואר עולה בוול סטריט ב-0.7% למחיר של 1.4 דולר.

מחיר הנפט ממשיך לטפס גם היום ומתקרב לכדי מרחק של כ-1.5 דולר משיא של כל הזמנים שרשם בחודש אפריל. העלייה במחיר הזהב השחור מתדלקת את עליות חברות האנרגיה, ובהן הישראליות. דלק US (סימול DK), אשר נמצאת בשליטת איש העסקים יצחק תשובה, עולה ב-1.2% למחיר של 15.8 דולר, לאחר שעלתה אתמול בכ-4.8%. חברת אלון USA (סימול ALJ) מוסיפה 1.4%, למחיר של 31.2 דולר, בהמשך לעלייה של 2.4% שרשמה אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully