וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און שלל את תושבותם של בכירים בחמאס

עמוס הראל ואבי יישכרוף

30.6.2006 / 11:44

בין הבכירים: אבו טיר והשר לענייני י-ם ברשות אבו ערפה. ה-4מתגוררים במז' י-ם, והדבר ימנע מהם לנוע בחופשיות בישראל

שר הפנים, רוני בר-און, שלל הבוקר את מעמד התושב של ארבעה בכירי חמאס, המתגוררים במזרח ירושלים. הצעד ימנע מהבכירים לגור בירושלים ולנוע בחופשיות בשטח ישראל, ולדברי גורם ממשלתי ישראלי הצעד נועד ללחוץ על צמרת חמאס לשחרר את החייל החטוף, גלעד שליט.

הבכירים שתושבותם נשללה הם השר לענייני ירושלים ברשות, חאלד אבו ערפה, וחברי הפרלמנט מטעם חמאס, מוחמד אבו טיר, אחמד עטון ומוחמד טוטח, שנעצרו אתמול.

בר-און הצהיר לפני כחודשיים על כוונתו לשלול את מעמד התושב של הארבעה, אם לא יתפטרו מתפקידיהם בממשלת חמאס, הנחשב על ידי ישראל כארגון טרור. מאחר שלא עמדו באולטימטום שהוצב להם, נשללה תושבותם.

הארבעה נעצרו במסגרת מבצע נרחב של כוחות הביטחון בשטחים שנערך אתמול בלילה. בסך הכל נעצרו כ-65 פעילים מרכזיים בזרוע הפוליטית של החמאס, בהם שמונה שרים בממשלת הרשות, כעשרים חברי פרלמנט וראש עיריית קלקיליה. אמש תוכננו מעצרים נוספים של פעילים פוליטיים. כמו כן, ישראל פועלת במקביל בניסיון "לסגור את הברזים" שדרכם מוזרם כסף לפעולות הארגון.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לתת ליווי משפטי לאורך כל שלבי ביצוע מעצר הבכירים. שלשום אישר אולמרט את מבצע המעצרים, לפי רשימה שהגיש לו ראש השב"כ, יובל דיסקין. אולמרט הורה לדיסקין ולמערכת הביטחון, כי אם תוך כדי המעצר תיווצר סכנה לחיי אחד העצורים או לחיי אחד החיילים - יש לוותר על המעצר.

עו"ד אוסאמה סעדי, סניגורם של הארבעה אמר, כי "החלטת שר הפנים רוני בראון משוללת כל בסיס משפטי, סותרת את החוק הבינלאומי וההסכמים הבינלאומיים החתומים". סעדי הוסיף כי בשבוע הבא תוגש עתירה לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully