וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים בבנקים: "שוק המניות מסוכן"

נתן שבע

30.6.2006 / 11:23

בבנקים מעריכים כי מגמת הירידות טרם מוצתה ורמות הסיכון הנוכחיות אינן מצדיקות חזרה לשוק

חודשיים של ירידות שערים מחקו את רמות השיא אליהן הגיעה הבורסה רק לפני חודש וחצי. לראשונה זה 3 שנים, מסיימת הבורסה מחצית שנה עם תשואות שליליות של כ-5% במדדי המניות הכבדות. מדד הנדל"ן, למרות הירידות האחרונות, הצליח להניב תשואה של 28% מתחילת השנה.

האנליסטים של יחידות המחקר בבנקים הגדולים נשמעים היום פסימיים גם לגבי ההמשך, לפחות בטווח הקצר. ההסלמה במצב הבטחוני, החשש מפני ההאטה בצמיחה (ב-2007 ואילך) אי וודאות לגבי כיוונה העתידי של הריבית בארה"ב והצמיחה שם, הם עיקר הסיבות אותן מונים האנליסטים.

"שוק המניות הוא אפיק השקעה בעל רמת סיכון גבוהה מאוד בימים אלו", כותבים בנק הפועלים. "רמות הסיכון הנוכחיות אינן מצדיקות חזרה לשוק. כניסה מחודשת לשוק תירשם רק עם התבהרות המפה, ואנו סבורים כי יארך זמן מה עד להתבהרות שכזו", הם מוסיפים. יחד עם זאת, אומרים האנליסטים כי מכפיל הרווח הנקי ההיסטורי בתל אביב עומד על 15.5 - נמוך ביחס לרמות אליהן הורגלנו, ונמוך מהמכפילים באירופה (לראשונה זו תקופה ארוכה).

ירון פרידמן מבנק הפועלים חושש מפני האטה כלכלית גלובלית שעלולה להעיב גם על השוק המקומי המוטה מאוד ליצוא. באם אכן האטה כזו תתרחש, הדבר עלול להעיב גם על שוק המניות אבל לפחות בטווח של השנה וחצי הקרובות, מעריך פרידמן, הצמיחה תימשך.

בבנק לאומי מעריכים גם כן, כי המגמה השלילית טרם הגיעה לקיצה. בטווח הארוך אמנם ההשפעה על שוק המניות נסמכת בעיקר על נתוני המקרו שבאים בסופו של דבר לידי ביטוי גם בתוצאות החברות. אבל בלאומי מציינים, כי הסביבה הכלכלית פועלת במתכונת של כלים שלובים, ולאירועים ביטחוניים בטווח הקצר ולנושא הריבית יכולה להיות השפעה על ההתפתחות המקרו כלכלית בטווח הארוך בארץ ובחו"ל. "לעת עתה אנו לא צופים השפעות דרמטיות של אלו על מצבה של הכלכלה המקומית, אך נראה שתמשיך להיות להם השפעה על שוק המניות המקומי בטווח הקצר", אומרים בלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully