וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 194% בנוהגים תחת השפעת אלכוהול

30.6.2006 / 11:15

מחקר ביוזמת "אור ירוק" קובע כי אחוז הרוגי תאונות הדרכים ששיעור האלכוהול בדמם היה גבוה מהמותר, שילש עצמו ב-4 שנים

בחמש השנים האחרונות חלה עלייה חדה באחוז הנהגים שנהרגו בתאונות דרכים בישראל, כאשר ריכוז האלכוהול בדמם גבוה מהמותר בחוק. מנתוני מחקר שיזמה עמותת אור ירוק, ובוצע על ידי מכון גרטנר והמכון לרפואה משפטית, עולה, כי בדמם של 14.7% מהנהגים שמתו בתאונות דרכים בשנת 2004 נמצא אחוז אלכוהול גבוה מהמותר, לעומת 5% בלבד בשנת 2000. כמו כן חלה עלייה של 194% במספר הנהגים שנהגו תחת השפעת אלכוהול.

מנתוני המחקר עולה גם כי 58.8% מהנהגים שנהרגו בתאונות דרכים תחת השפעת אלכוהול נהרגו בסופי שבוע. רמת האלכוהול בדם המותרת בנהיגה היא עד 50 מיליגרם ל-100 סמ"ק. מהמחקר עולה כי הרוב הגדול של ההרוגים בתאונות דרכים תחת השפעת אלכוהול היו עם רמה של מעל 80 מיליגרם ל-100 סמ"ק.

על פי מחקר שבוצע בהולנד, הסיכון לפגיעה בתאונה הוא פי 5.5 גבוה יותר בקרב בעלי תכולת אלכוהול בדם של 50-79 מיליגרם ל-100 סמ"ק, ופי 15.5 גבוה יותר בקרב בעלי תכולת אלכוהול בדם של מעל 80 מיליגרם ל-100 סמ"ק.

ד"ר קובי פלג, מנהל המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה במכון גרטנר, אמר כי "זוהי מגמה מדאיגה ביותר, אשר נובעת משינוי בתרבות צריכת האלכוהול בישראל, אך בד בבד היא מצביעה גם על בעייתיות בהתמודדות המערכתית עם התופעה". פלג טען עוד כי עד לפרסום מחקר זה יכלו מקבלי ההחלטות לטעון, כי אין נתונים המצביעים על התופעה כבעיה אקוטית. "עתה, כאשר נתוני המחקר מונחים בפניהם עליהם לפעול באופן מיידי למגר את התופעה, שהרי מגמה עקבית של עליה באחוז הנהגים הנהרגים תחת השפעת אלכוהול לא תיפסק ללא נקיטת צעדים מעשיים".

פלג ציין, כי תוצאות המחקר מתייחסות אך ורק לנהגים שנהרגו בתאונות, ואולם השפעת האלכוהול מרחיקת לכת אף יותר, ויש לקחת בחשבון גם נהגים תחת השפעת אלכוהול שלא נפגעו פגיעה קטלנית בעצמם, אך פגעו פגיעה קטלנית בנהגים אחרים או בנוסעים או בהולכי רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully