וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: היינו קורבנות למלחמה מטאורולוגית

רויטרס

30.6.2006 / 10:23

הסנאט פתח בחקירה רשמית בדבר עדויות כי ההצפות בשנה שעברה נגרמו בכוונה תחילה על ידי טכנולוגיה רוסית, שהזיזה גשם מהים השחור למזרח רומניה

הסנאט הרומני פתח בחקירה מעמיקה למציאת "עדויות והוכחות" כי השיטפונות החריגים שגרמו לנזק רב במדינה לפני שנה הם תוצאה של "מלחמה מטאורולוגית שהכריז עלינו גורם זר". כך אמר הסנטור דן קרלן בראיון לסוכנות AFP אמש. "אנחנו מתכננים לחקור את המידע שמצביע על כך שהתופעה החריגה שחווינו ביולי ואוגוסט 2005 נגרמו על ידי טכנולוגיה מעשה ידי אדם, ונשלטו מחוץ למדינה", אמר.

קרלן, יוזם החקירה, הוסיף כי בכירים במשרד החקלאות סבורים שהגשם הכבד שהכה במזרח רומניה לפני שנה נגרם כתוצאה מ"דפוס מזג אוויר שהופנה בכוונה תחילה מאזור [[הים השחור]] לאזורנו".

אולם, דובר משרד החקלאות עצמו, אדריאן טיבו, סתר את הסנטור ואמר כי חברי הסנאט "פירשו באופן מוטעה את הערותיהם של המומחים שלנו, שלא דיברו על אפשרות כזו בשום אופן".

מנהיג הימין הקיצוני קרנליו ואדים אמר למרות זאת כי הוא משוכנע שרומניה היתה "קורבן למתקפה מטאורולוגית". הוא סירב להפנות אצבע מאשימה כלפי מדינה כזו או אחרת, אבל הזכיר "כוח עצום ממזרח לרומניה שמתרגז יותר ויותר ממדיניותה של בוקרשט באזור הים השחור" – רמז ברור ל[[רוסיה]].

השטפונות הקשים ביותר ב[[רומניה]] ב-30 השנים האחרונות גרמו למותם של 80 בני אדם ולנזק של כמעט שני מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully