וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח קרא להקמת ממשלת חירום ברשות

30.6.2006 / 6:01

עזאם אחמד קרא לאבו מאזן לממש זכויותיו לנוכח החלל החוקתי שנוצר לאור מעצר ראשי חמאס. חמאס: מוקדם לקבור את ממשלת הניה

גל המעצרים של בכירי חמאס הוביל לסערה פוליטית ברשות הפלסטינית. אחד מראשי הפתח בגדה, עזאם אל-אחמד, כינס מסיבת עיתונאים ברמאללה ובה קרא ליו"ר הרשות, אבו מאזן, להקים ממשלת חירום. לדבריו, "לנוכח החלל החוקתי" שנוצר כתוצאה ממעצר חברי הפרלמנט והשרים, על אבו מאזן לממש את זכויותיו. אל-אחמד הוסיף כי בקרוב לא יכונס הפרלמנט הפלסטיני, לנוכח כוונת ישראל לעצור את כל ראשי חמאס.

התגובות מטעם חמאס לא איחרו לבוא. סלאח אל-ברדוויל, חבר פרלמנט מטעם חמאס בעזה, אמר כי הוא נדהם מהדברים. לדבריו, "מוקדם מדי לקבור את ממשלת הנייה". אתמול בשעות הבוקר, עם תום גל המעצרים, עלו לשידור דוברים בשם חמאס בערוצי הטלוויזיה הערביים. מושיר אל-מצרי, חבר פרלמנט מעזה, קרא להתערבות של מדינות ערב כדי להפסיק את ההתקפה הישראלית. לדבריו, על מדינות ערב לבטל את ההסכמים המדיניים עם ישראל.

אל-מצרי גם קרא לרה"מ אהוד אולמרט ולשר הביטחון עמיר פרץ "לחזור למדיניות הגיונית, לחדול מהפעולה הצבאית ולנהל מו"מ על שחרור אסירים". חברי הממשלה הפלסטינית בעזה נפגשו אתמול בבניין הממשלה בפלסטינית, בעיקר כדי להוכיח כי אינם מסתתרים.

סגן ראש הממשלה הפלסטינית, נאסר א-דין א-שאער, שישראל ניסתה לעצור, ירד למחתרת ומסתתר. גם יו"ר הפרלמנט, השיח' עזיז דוייק, לא נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully