וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על איראן להשיב בתוך שבועיים להצעת המערב

רויטרס

29.6.2006 / 12:47

כך הוחלט בפגישת שרי החוץ של המדינות המתועשות במוסקבה. האיחוד האירופי אישר שמתנהלים מגעים בדרגים גבוהים עם טהרן

על איראן להשיב בתוך שבועיים על חבילת התמריצים שהוצעה לה בתמורה להפסקת תוכנית הגרעין, כך אמר היום שר החוץ הצרפתי, פיליפ דוסט-בלאזי. [[האיחוד האירופי]] אישר היום כי מתנהלים מגעים בדרגים גבוהים עם טהרן.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי דוסט בלאזי, הנמצא במוסקבה בפגישה עם שרי החוץ של מדינות מתועשות (ה-[[G8]]), אמר כי איראן חייבת להשיב על ההצעה לפני ועידת הפסגה של מנהיגי ה-G8 המתוכננת להתקיים בסנט פטרסבורג בתאריכים ה-15 עד ה-17 ביולי.

"הם חייבים להשיב עד ה-15 ביולי", אמר דוסט בלאזי, "ברור לכולם שעל איראן להשיב בחיוב על ההצעה, על מנת שנוכל להתחיל במושא ומתן עם טהרן". לדבריו, אם תשובת [[איראן]] תהיה שלילית עד התאריך הנקוב, יהיה על הקהילה הבינלאומית להתנהג בקשיחות, ולהמשיך את הצעדים המתוכננים במועצת הביטחון של האו"ם.

באורח מקרי, כינוס שרי החוץ של ה-G8, נפל על תאריך הדד-ליין שניתן מלכתחילה לאיראן להשיב על חבילת התמריצים. ארה"ב והאיחוד האירופי מאשימים את איראן כי היא משתמשת במסווה של כורים גרעיניים לצרכים אזרחיים לצורך פיתוח נשק גרעיני. טהרן מכחישה את ההאשמה ודוחה את מגבלת הזמן שהטיל המערב לתשובה מצידה על חבילת התמריצים.

הממונה על קשרי החוץ באיחוד האירופי, חאוויר סולאנה, המשתתף גם הוא בכינוס שרי החוץ במוסקבה אישר כי הוא מתעתד להיפגש עם בכירים בממשל האיראני, אך סרב לחשוף את זהותם, ככל הנראה ביום רביעי הקרוב.

סולאנה אמר כי הוא מקווה שהפגישה תהיה חיובית, וכי יהיו בה הצעות רלוונטיות מצד האיראנים. "עלינו להקשיב לידידנו האיראנים ולשקול את הדברים, אך הדרישה להשעות העשרת האורניום לא עומדת לדיון".

בתוך כך, קראה סין לאיראן להשיב במהרה על הצעת המערב. דובר משרד החוץ הסיני אמר היום כי סין מקווה שאיראן תבין את הדאגה בעולם מתוכניתה הגרעינית ו"תשיב לחבילת התמריצים בהקדם האפשרי. על שאר הצדדים להישאר סבלניים ולהפגין איפוק על מנת ליצור תנאים אופטימליים לפתיחת שיחות בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully