וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מגנה מעצר בכירי חמאס בגדה

29.6.2006 / 12:16

שר החוץ הצרפתי אמר שהוא מגנה כל מעצר איש פוליטי. מזכ"ל האו"ם ביקש מאולמרט לנהוג באיפוק. לבני שוחחה עם שר החוץ הקטארי

צרפת מגנה את מעצרם של יותר מ-60 בכירי חמאס בגדה, ובהם שרים וחברי פרלמנט. שר החוץ פיליפ דוסט-בלאזי אמר, כי הוא מגנה כל מעצר של איש פוליטי. לדבריו, התהליך המדיני הוא הפתרון היחידי לסכסוך בין ישראל לפלסטינים, וכל מעשה של אלימות הוא תגובה גרועה. בקול ישראל דווח, כי דוסט בלאזי אמר את הדברים במוסקבה, שם התכנסו שרי החוץ של שמונה המדינות המתועשת לדון בכמה נושאים, ובהם המצב במזרח התיכון.

בתוך כך דווח, כי מזכ"ל האו"ם קופי ענאן שוחח אמש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ואמר כי הוא מודאג מהמצב ברשות הפלסטינית וביקש מישראל לנהוג באיפוק. אולמרט אמר לענאן בתגובה, כי "ישראל איבדה את הסבלנות וחייבת לפעול ועם זאת אנו נוקטים בכל הצעדים הדרושים על מנת שלא לפגוע באזרחים".

ענאן שוחח אמש בטלפון גם עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד ודרש ממנו ללחוץ על ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, היושב בדמשק, כדי להביא לשחרור החייל גלעד שליט ולמנוע הידרדרות במעשי האלימות. מזכ"ל האו"ם שוחח גם עם נשיא צרפת ז'אק שיראק ודן עמו בפעולת ישראל ברצועת עזה ובדרכים למנוע את החמרת המצב באזורנו.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס שוחחה הלילה בטלפון עם שרת החוץ ציפי לבני. השתיים דנו בפעולת צה"ל בעזה. קודם לכן אמר דובר הבית הלבן, כי ישראל רשאית להגן על עצמה, אבל עליה להבטיח שאזרחים חפים מפשע לא ייפגעו בלחימה ברצועת עזה. בקול ישראל דווח, כי הדובר טוני סנואו קרא לחמאס לשחרר מיד את החייל החטוף גלעד שליט.

גם שר החוץ של קטאר ג'אסם בן ג'אבר שוחח אתמול עם לבני ודן עמה בדרכים לעצור את פעולת צה"ל בעזה. לאחר השיחה אמר בן ג'אבר בראיון לאל ג'זירה, כי לבני התעקשה שרק שחרור החייל יביא להפסקת הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully