וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופה לערמונית נמכרה כטיפול להצמחת שיער

29.6.2006 / 10:56

סוכנים של חברת תרופות גילו כי רוקחים בישראל חילקו את כדורי ה"פרוקיור" ל-4 ומכרו ללקוחות. התאחדות הרוקחים במבוכה

חברת תרופות גדולה חשפה תרמית של רוקחים ישראלים על ידי סוכנים מיוחדים. הרוקחים מכרו לגברים שהגיעו לבתי מרקחת במטרה לקנות תרופה להצמחת שיער, פרופסיה, תרופה אחרת, לטיפול ב[[ערמונית]] מוגדלת. התרופה נקראת פרוקיור, והיא זולה יותר ומכילה את אותו חומר פעיל.

הרוקחים היו חותכים את כדורי הפרוקיור לארבע או חמש חתיכות, ומכרו אותם כטיפול להצמחת שיער, בגלל ששתי התרופות מכילות את אותו החומר הפעיל, אך בפרוקיור מינון המרכיב גבוה פי חמישה. הרוקחים היו נותנים רקיחה שהם הכינו מכדורי הפרוקיור לבאים עם מרשמים לפרופסיה.

הכדור החדש, המחולק, חסך ללקוחות כסף, אבל הם נאלצו לשלם סכום נוסף, "דמי רקיחה", לבית המרקחת. במקרים מסויימים הרוקחים פשוט נתנו לגברים שבאו את כדור הפרוקיור עצמו, והסבירו איך לחתוך אותו לחלקים.

חברת MSD (מרק-שארפ-דום, המייצרת את שתי התרופות) קיבלה לאחרונה דיווחים על השיטה, ושלחה סוכנים מיוחדים שהצליחו לחשוף את התרמית. לאחר שהסוכנים הצליחו לקבל תרופות שנרקחו בבית המרקחת, הם העבירו את הטיפול בנושא למחלקה המשפטית של החברה, שדרשה פיצוי כספי והתחייבות כי בתי המרקחת יתחייבו שלא להמשיך במנהג.

בעיתון "מעריב" דווח כי בתי המרקחת שנתפסו העבירו לחברה תשלומים בסך אלפי שקלים, על מנת שזאת לא תפנה למשטרה. גורמים בענף הרוקחות טוענים כי פניית MSD לבתי המרקחת היא "סחטנות". מהחברה נמסר כי היתה חייבת לפעול לאור המידע שהתקבל, מתוך אחריות ציבורית.

ד"ר יואב שכטר, מנהל קשרי החוץ של MSD אמר בתגובה כי חלוקת הפרוקיור היא סכנה חמורה לבריאות הציבור, וכי מדובר בזיוף תרופה. ד"ר שכטר בעריך כי הרוקחים מהלו את החומר הפעיל בגלוקוז, כדי להגדיל את הנפח. "אם התבצעה חלוקה ביתית של הפרוקיור ל-4 חלקים, אז נעשו משחקים מסוכנים במינון התרופה. בנוסף, התרופה אסורה למגע של נשים, וכל משחק איתה מסוכן" אמר שכטר.

באגף הרוקחות במשרד הבריאות לא התקבל דיווח על הפרשה. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא יבהיר שוב את ההוראה כי אין להכין כך תרופה, אלא אם יש הצדקה מיוחדת, וכי יש לקבל לכך אישור מראש. הדיווחים על השיטה התקבלו בהסתדרות הרוקחים במבוכה. מנכ"ל ההסתדרות, יוסי שניר, אמר כי "אנו מסתייגים מהמעשה. מדובר במספר מצומצם של רוקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully