וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה נשים מצביעות ומתמודדות בבחירות בכווית

29.6.2006 / 10:23

היום נערכות בכווית בחירות לפרלמנט, בהן נשים יכולות לראשונה לבחור ולהיבחר. 8 נשים כלולות בין 250 המתמודדים על 50 מושבים

אזרחי [[כווית]] מצביעים היום בבחירות לפרלמנט, בהן נשים מצביעות ומתמודדות על מושבים במועצה המחוקקת – לראשונה בתולדות המדינה. הבחירות נערכות לאחר שבחודש שעבר פיזר אמיר כווית, השייח' סבאח אל-אחמד א-סבאח, את הפרלמנט, על רקע עימות בין בית המחוקקים לממשלה על רפורמות בבחירות.

האופוזיציה הכוויתית מאשימה את הממשלה בניסיון להפוך את הפרלמנט לחותמת גומי ותו לא. הממשלה, מצדה, טוענת כי היא מחויבת לרפורמה. במאי 2005 העביר הפרלמנט חוק שמעניק לנשים זכות הצבעה וזכות להתמודד בבחירות לפרלמנט בן 50 המושבים.

יותר מ-250 מועמדים מתמודדים בבחירות לפרלמנט הכוויתי, ובהם 28 נשים, הנחושות להיבחר למרות הסיכויים הרופפים של אשה להיבחר במקומו של חבר פרלמנט מנוסה. "השתתפות הנשים בבחירות הופכת את היום ליום היסטרי בכווית", אמרה אחת המתמודדות, פטימה אל-עבדאלי, "הצלחתה של כל אשה בבחירות תהווה ניצחון עבור הנשים הערביות".

מומחים רבים מטילים ספק בסיכויי הנשים להיבחר, לנוכח דפוסי ההצבעה הקבועים למועמדים איסלאמיסטים או מועמדים שבטיים. עם זאת, המועמדות מאמינות ששתיים מהן תצלחנה להיכנס לפרלמנט, מכיוון שנשים מהוות 57% מ-240 אלף בעלי זכות ההצבעה.

"אני מקווה שכל הנשים הכוויתיות תלכנה להצביע ושכל אשה תיתן את קולה לאשה אחרת", אמרה המועמדת נבילה אל-אנג'ארי בת ה-50, "הבחירות לפרלמנט היום ייכנסו להיסטוריה הפוליטית של כווית".

גברים ונשים מצביעים בקלפיות נפרדות כל רחבי המדינה השמרנית וזאת לדרישת האופוזיציה האיסלאמיסטית, שגם הצביעה נגד הענקת זכות ההצבעה לנשים. שלטי חוצות במימון ארגוני נשים, שנתלו ברחבי עיר הבירה, קראו: "נצלו את זכותכן, תנו לקולכן להישמע...השתייכו, הצביעו והשתתפו בבחירות 2006".

האופוזיציה, שכינתה את הבחירות "קרב בין הטוב לרע", האשימה מספר שרי ממשלה וחברים במשפחה השלטת במימון עסקאות מושחתות ובקניית קולות. הממשלה הגיבה בביטול לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully