וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה מנהל מגעים מתקדמים לרכישת השליטה בפניקס

שרון שפורר ורם דגן

28.6.2006 / 20:37

קבוצת דלק מחזיקה כיום בכ-33% מחברת הביטוח. הערכה: תשובה ירכוש את החברה בפרמיה של כ-20%-10% מעל מחיר השוק


כשנה לאחר שרכש כ-25% מיעקב שחר וישראל קז, בעלי השליטה בחברת הביטוח הפניקס וכשלושה שבועות בלבד אחרי שמימש אופציה לאחזקה של 8% נוספים בחברה בסכום כולל של כ-940 מיליון שקל, מתברר היום כי , אשר בשליטת איש העסקים יצחק תשובה, מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת אחזקות נוספות עד כדי שליטה בחברה.

כיום תשובה מחזיק בכ-33% מהפניקס והציבור מחזיק בכ-9.3% נוספים, כך שכדי לרכוש את השליטה דרושים לתשובה כ-13% נוספים אשר יירכשו, על פי ההערכות ואם אכן יבשיל המו"מ, לפי שווי חברה של כ-600-700 מיליון דולר.

כבר עם רכישת מניות הפניקס על ידי תשובה במהלך 2005, ברור היה כי איש העסקים הנתנייתי לא ייכנס לחברה ללא אפשרות לרכוש את השליטה בה בהמשך וגם לא יסכים לשליטה משותפת בחברה ביחס עם קבוצת מאיר של קז ושחר, כך שבסך הכל לא מדובר בהפתעה כה גדולה.

אגב, הפניקס היא לא חברת הביטוח היחידה בה יש לקבוצת דלק אחזקות, ובמהלך השנה שחלפה רכש תשובה גם 10% ממניות מנורה ב-191 מיליון שקל ואופציה לקנות בהקצאה פרטית 5% נוספים תמורת כ-95 מיליון שקל.

הפניקס סבלה מהרעה בפעילותה בשנים אחרונות, בין היתר על רקע פרשת לה נסיונל שהסתיימה השבוע אחרי כעשור, ובשנים האחרונות גם על רקע הרפורמות בענף הפיננסים שלא ברור עדיין לגמרי כיצד ישפיעו על חברות הפועות בענף. יחד עם זאת ועל רקע הערכות של חלק מהאנליסטים בשוק כי בשנים הקרובות יפגינו חברות הביטוח התאוששות ויחלו להניב תשואות של ממש למשקיעים, הרי שברבעון הראשון של 2006 הראתה הפניקס ניצוץ התאוששות, כשדיווחה רווח נקי של כ-108.2 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-131.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2005. ב-2005 נכלל בשורה תחתונה רווח חד פעמי בגובה של 45 מיליון שקל, שנתקבל בגין מכירת פעילותה של חברת שגריר.

ברבעון הנוכחי - השני - ממתין לחברת הפניקס רווח הון שמן ממכירת חלקה בקניון גבעתיים לחברת נכסים ובניין, תמורת 147 מיליון שקל. הפניקס תרשום רווח של 35.9 מיליון שקל לפני מס ו-23 מיליון שקל אחרי מס.

ובינתיים, הפניקס מתפקדת ללא יו"ר מאז תחילת הרבעון השני של 2006, לאחר שהיו"ר הקודם פרש מתפקידו. בתחילת יוני נודע כי המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון לשעבר, אייל בן-שלוש החליט לסרב להצעה להתמנות ליו"ר החברה וזאת אחרי שבמהלך מארס האחרון ניהלו בעלי החברה מגעים עם מנכ"ל כלל-ביטוח, אביגדור קפלן, אשר הגיע בסופו של דבר להבנות חדשות עם כלל-ביטוח על המשך כהונתו.

שני שמות נוספים שעלו כמי שעשויים להתמנות למשרה הם המשנה למנכ"ל לאומי, אהוד שפירא, שפורש בסוף החודש מהבנק; ומנכ"ל אפריקה ישראל לשעבר, פיני כהן, שאף כיהן בעבר כמנכ"ל חברת הביטוח אררט.

הדוברת של יעקב שחר, מבעלי הפניקס, מסרה כי "בשלב זה אין כל חדש ואין סיכום עם אף אחד - כשיהיה מה להודיע נודיע" אולי בדיוק בשל העובדה שלחברה מממתין מנצח חדש. שווי השוק של הפניקס עומד כיום על כ-2.92 מיליארד שקל.

קבוצת דלק סירבה להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully