וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך להמשך הפעולה בעזה

28.6.2006 / 20:17

חה"א הזהיר את תושבי בית חאנון ובית לאהיה מפני פעולה צבאית צפויה. הניה קרא לישראל "להפסיק את ההסלמה הצבאית"

צה"ל מרחיב את פעילותו ב[[רצועת עזה]], ובמקביל לפעולה בדרום הרצועה במטרה לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט, מתוכננת פעולה גם בצפון ברצועה, בתגובה לירי הנמשך של רקטות קסאם לשטח ישראל. שר הביטחון עמיר פרץ העניק הערב לצה"ל אישור עקרוני לפעול בצפון הרצועה, וייתכן שהפעולה תחל כבר בשעות הקרובות. כוחות של גבעתי נמצאים בכוננות בגבולה הצפוני של הרצועה.

הלילה יחל צה"ל בהפעלת לחץ ישיר על האוכלוסיה הפלסטינית ברצועת עזה, באמצעות חלוקת כרוזים המזהירים את תושבי העיירה בית חנון שבצפון הרצועה, שמקרבת בתיהם נורו רקטות קסאם על שדרות, כי הצבא יגיב בירי אל האזור המאוכלס. בכרוזים נכתב כי מי שאינו רוצה להסתכן, מומלץ לו לעזוב את ביתו.

בצה"ל מבהירים כי הירי לא ייעשה בתותחים אלא באש מדויקת מהקרקע ומהאוויר. גורמי צבא בכירים העריכו הערב כי תיתכן בריחה של אלפי אזרחים מבית חנון מחר בבוקר.

במהלך היום נורו מספר רקטות קסאם מצפון הרצועה לשטח ישראל. בשעות הבוקר נורו ארבע רקטות לעבר שטחים פתוחים בנגב המערבי, ולא דווח על נפגעים. אחר הצהריים היו עוד שלושה שיגורים, וגם רקטות אלו נחתו ככל הנראה בשטחים פתוחים. צה"ל המשיך במהלך היום להפגיז מדי פעם בארטילריה שטחים פתוחים בצפון הרצועה.

מערכת וואלה! מוסיפה:

ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית, איסמעיל הניה, קרא לישראל להענות להחלפת השבויים, ואמר כי ישראל כבר עשתה כן בעסקאות מול אש"ף וחיזבאללה, וכי זו מדיניות מקובלת במצבים כאלה. זו הפעם הראשונה שהניה מתבטא בעצמו וממשלת חמאס פונה לישראל בעניין החייל החטוף. הוא אמר כי הוא "מקווה כי המקרה יסוכם באופן הולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully