וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרי אינטרנט ישראלים נפרצו עקב הפלישה לעזה

ליאור הנר

28.6.2006 / 13:47

קבוצה מרוקאית פרצה לאתרי אינטרנט ישראלים והשאירה בהם כיתוב: אם אתם הורגים פלסטינים חפים מפשע אנחנו הורגים שרתים ישראלים

לפי דיווחים שונים, ביממה האחרונה נפרצו כ-750 אתרים ישראלים, רובם בעלי סיומת co.il, על ידי קבוצת פורצים ממרוקו. בעקבות מבצע "גשמי קיץ" של צה"ל ברצועת עזה, פרצה קבוצה המכנה את עצמה בשם Team Evil לאתרי אינטרנט ישראליים והחליפה את עמוד הבית בעמוד שבו כתוב: "אם אתם הורגים פלסטינים חפים מפשע אנחנו הורגים שרתים ישראלים".

בין האתרים שנפרצו ניתן למצוא את אתר הכרטיסים של גלובוס גרופ, אתר בית החולים רמב"ם ואתרים פיננסיים בהם אתר בנק הפועלים ובנק אוצר החייל, ואתר קבוצת הפנסיה והגמל הלמן-אלדובי.

בבדיקה של TheMarker התגלה, כי כל האתרים שנפרצו מאוכסנים על שרתים של חברת נטוויז'ן. בכל האתרים שלא חזרו עדיין לאוויר מוצגת הודעה אחידה בה כתוב : "לקוחות יקרים, אנו מתנצלים על אי זמינות האתר עקב תקלה טכנית ופועלים להעלותו בהקדם האפשרי".

"הפריצה בוצעה בעזרת כלים אוטומטיים אבל הפורצים לא הצליחו להעלות תמונות או קבצי קול לשרת. כל האתרים שנפרצו היו על שלושה שרתים של נטוויז'ן שמתפקדים כשרת וירטואלי אחד", הסביר מנהל האבטחה של נטוויז'ן אריאל פיסצקי.

לדברי רון פורת, מנכ"ל חברת HackTics הישראלית, המתמחה בפריצה למערכות מידע ואבטחת יישומים, סדרת ההתקפות נגרמה במתווה של Zero day attack - התקפה שאף אחד לא היה מוכן להתגונן כנגדה כי לא היתה מוכרת עד היום.

מקרה זה מצטרף לאירוע קודם, בו ניסו פורצים רוסים להפיל את אתר האינטרנט של חברת האנטי-ספאם בלופרוג, שבסופו של דבר נסגרה בעקבות הפרצות. גם אתר האינטרנט של בלופרוג התאכסן על שרתי נטוויז'ן שבאותו מקרה ספגו מתקפת מניעת שירות במטרה למנוע את הכניסה אליהם.

במקרה נוסף, דווח אתמול הבלוגר חרמון כי אתר האינטרנט של חברת אומניטק, משווקת DELL בישראל, נפרץ על ידי קבוצה מטורקיה ועמוד הבית של האתר הוחלף בתמונה וכיתוב בגנות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully