וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס הגיעה לאפגניסטן לתמוך בנשיא

רויטרס

28.6.2006 / 12:50

שרת החוץ של ארה"ב הגיעה לתמוך בנשיא קרזאי ולקרב בינו לבין נשיא פקיסטן, כדי לעצור במשותף את טרור הטאליבן באזור

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליסה רייס, הגיעה ל[[אפגניסטן]] על מנת לתמוך בנשיא חמיד קרזאי, שהפופולריות שלו דעכה בעקבות מאבקו באלימות מצד מורדי הטאליבן.

ביקורה של רייס יכול גם לסייע בחסימת ביקורת מצד דמוקרטים בקונגרס, שטוענים שממשל בוש מתעלם מהאיום הצבאי באפגניסטן משום שהוא ממקד את כל מאמציו ומשאביו ללוחמה בעיראק.

טרם הגעתה לאזור אמר רייס, כי "אני חושבת, נשיא ארה"ב חושב והדרגים העליונים בארה"ב מאמינים, שנשיא אפגניסטן הוא מנהיג יוצא מן הכלל. זוהי מתנה עבור אפגניסטן, שזהו האדם שמנווט אותה". מטרתה העיקרית של רייס בביקורה באסיה היא לגרום ל[[פקיסטן]] ואפגניסטן להניח בצד את המחלוקות ביניהן ולשתף פעולה במאבק במורדי הטאליבן בגבולן המשותף.

לאחר פגישה בחלקו הראשון של ביקורה עם נשיא פקיסטן פרווז מושארף באיסלמאבאד, אמרה רייס כי "ארה"ב, אפגניסטן ופקיסטן מתכוונות למקד את כל מאמציהן, כפי שעשינו במהלך השנים האחרונות, במטרה לשים קץ לאיום של אל קאעדה והטליבאן".

לפני שנתיים אפגניסטן תוארה כסיפור הצלחה של מדיניות החוץ האמריקאית, בעקבות נצחונו של קרזאי בבחירות, אולם המתנגדים לארה"ב והמתנגדים לקרזאי החלו להתפרע בחודש שעבר בבירה קבול וזעזעו את המדינה בהרס ואלימות, שהגיעו לרמת שיא שלא נראתה כמותה במדינה מאז איבד הטאליבן את השלטון במדינה, ב-2001, לאחר שיותר מ-1,100 בני אדם נהרגו.

נשיא פקיסטן מושארף ונשיא אפגניסטן קרזאי הגיעו למבוי סתום בעקבות האשמותיה של אפגניסטן את פקיסטן כי מורדי הטליבאן מגיעים משטחה והאשמותיה של פקיסטן את אפגניסטן על שהיא מפתחת יחסי ידידות עם הודו, יריבתה של פקיסטן. ארצות הברית, שהציבה קרוב ל-23,000 חיילים באפגניסטן, טוענת גם היא שלוחמי הטליבאן מגיעים מפקיסטן.

בביקורה שיבחה רייס את שני המנהיגים על מאמציהם להילחם בטרור, באזור בו אוסאמה בן לאדן ומנהיגי אל קאעדה נוספים מתחמקים מלהיתפס כמעט חמש שנים. "עלינו לעבוד קשה יותר על שיתוף הפעולה בין ארה"ב, אפגניסטן ופקיסטן", אמרה רייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully