וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות מעורבות במערכת הפוליטית לפלישה לעזה

28.6.2006 / 11:52

במפלגות הערביות זועמים על הפלישה לעזה וסבורים כי היא "תגרום להסלמה חריפה". לעומתם, בימין טוענים שהפלישה "נכונה וראויה"

פלישת צה"ל לעזה עוררה תגובות רבות במערכת הפוליטית. בסיעות הערביות הגיבו לפלישה בחריפות והתנגדו לה נחרצות. סיעת חד"ש הגישה הבוקר הצעת אי אמון בממשלה, בשל הפלישה לרצועה. גורמים בחד"ש אומרים, שפעולת צה"ל עלולה להוביל להתלקחות באזור ולהרחבת מעגל הדמים.

חבר הכנסת טאלב א-סאנע (רע"ם-תע"ל) אמר, כי "הרפתקת צה"ל בעזה תגרום להסלמה חריפה באזור ותסכן את חיי החייל החטוף".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר כי "ההתפתחויות ברצועה הן עדות להתמוטטות קונצפציית החד צדדיות". לדבריו, "אין חלופה להידברות ומו"מ, כולל בעניין השבויים".

מנגד, במפלגות הימין והמרכז בירכו על ההחלטה לפלוש לעזה. ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפדל) אמר, כי "אם חס וחלילה יקרה משהו לחייל החטוף, צריך לגבות מחיר כל כך כבד שמי שאי פעם יחשוב על מעשה מסוג הזה יירתע". ח"כ איתם אמר לגלי צה"ל, כי "אם מדובר בפעולה צבאית אמיתית ולא בהפגנת שרירים ריקה מתוכן ניתן לרה"מ גם באופוזיציה גיבוי מלא".

יו"ר האיחוד הלאומי-מפד"ל בני אלון, אמר בעקבות כניסת צה"ל לרצועת עזה, כי "זה מצער שאנחנו צריכים להגיד 'אמרנו לכם'. איש לא הקשיב לנו באוסלו וגם עכשיו לא מקשיבים לנו. זה מרגיז". ח"כ אלון אמר את הדברים בראיון לקול ישראל.

ח"כ אפרים סנה (עבודה) אמר: "אני אמרתי תמיד ששטח שפינית חד צדדית, ללא הסכם, והשארת בו גורמים עוינים לשלוט בו, סופך שתחזור אליו".

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר כי "ההחלטה להפעיל לחץ צבאי על הצד הפלסטיני כדי להחזיר את החטוף הביתה, נכונה וראויה".

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) אמר, כי התקיפה היא בגדר "מעט מדי ויותר מדי מאוחר". לדבריו, כל עוד ראש הממשלה ימשיך לדבר על נסיגות חד צדדיות, כוח ההרתעה של מדינת ישראל ימשיך להישחק, משום שארגוני הטרור יבינו את המדיניות הכוללת של מדינת ישראל ככניעה". ח"כ ארדן אמר את הדברים בראיון לקול ישראל.

ח"כ ניסן סלומינסקי (איחוד לאומי-מפדל) קרא לחזק את ידי הממשלה ואמר כי "ברגעים אלה יש לשים את חילוקי הדעות בצד ולעמוד כולנו כאחד לצידה של ממשלת ישראל, חיילי צה"ל ומפקדיהם, ולקוות שיצליחו במשימתם ויחזרו בשלום".

ח"כ יצחק גלנטי (מפלגת הגמלאים) בירך על הפעולה, "גם אם הגיעה מעט באיחור", כלשונו. יחד עם זאת, קרא גלנטי לממשלה להורות לצה"ל "להגביר את הלחץ על האוכלוסייה האזרחית בעזה, אשר היא שבחרה את ממשלת החמאס להובילה לעימות הזה מול ישראל, ובמקביל להבהיר בפעולות בשטח כי גם ראשי ממשלת חמאס, כולל העומדים בראשה, אינם חסינים מפגיעה".

ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר בתגובה כי "אנחנו נמצאים במצב שהחטיפות הופכות לאופנה ולכלי פלסטיני להילחם נגד ישראל. מדינת ישראל צריכה להילחם בכל הכוח".

שרת החוץ ציפי ליבני אמרה בפגישה עם שר המשפטים האמריקאי, כי ישראל לא יצאה לפעולה בשל שנאה לפלסטינים ולא כדי לענוש, אלא כדי לשחרר את החייל גלעד שליט. עוד אמרה לבני, כי ישראל מקווה שהקהילה הבינלאומית תמשיך בלחץ לשחרורו של החטוף כדי למנוע הסלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully