וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים הציתו יותר מ-20 בניינים במזרח טימור

28.6.2006 / 10:43

במזרח טימור קיוו שהתפטרותו של ראש הממשלה אלקטירי בתחילת השבוע תשים קץ למשבר האלים, אך התקריות האלימות לא פוסקות

מפגינים זועמים הציתו יותר מ-20 בניינים בדילי, בירת [[מזרח טימור]], על מנת לסמל שהאלימות הקשה שפקדה את העיר אינה עומדת לפוג. בני נוער רבים לקחו חלק במהומות ואף יידו אבנים לעבר מחנה פליטים בבירה.

תקריות אלימות אלה הפתיעו גורמים פוליטיים באיזור, שסברו שעם התפטרותו של ראש הממשלה מארי אלקטירי בתחילת השבוע, תשוב רגיעה לאזור שסובל ממתח ואלימות מזה מספר חודשים.

טרם הובהר מי עומד מאחורי התקריות האחרונות, משום שגם תומכיו וגם מתנגדיו של אלקטירי נראו מתפרעים באזור השרפות.

אלפים מתומכיו של אלקטירי והמפלגה השולטת התקבצו מחוץ לבירה דילי, ונראה שבכוונתם להתארגן לצעדה המונית לתוך הבירה היום, בשעה שמאות מפגינים המתנגדים לאלקטירי הקימו מחנה מחוץ לבניין הפרלמנט בדילי, שם הם מפגינים מאז שבוע שעבר.

משגיחי שלום בינלאומיים באזור הגבירו את הפטרולים בעיר, מחשש להסלמה נוספת במצב. גם התושבים בבירה חוששים מאוד. אחד מבעלי העסקים בדילי סיפר בראיון כי הוא מפחד מאוד וכבר דאג "להעלים" את כל הרכוש היקר שלו מהעיר.

מזרח טימור מוצפת במתח ואלימות מאז שאלקטירי הפסיק את פעילותם של 600 חיילים בחודש מרץ. קרבות אקדחים בין חיילים המתנגדים לשלטונו ובין הנאמנים לממשל פרצו עם הפסקת פעילותם של החיילים, וכללו איומים והפחדה של אלפי תושבים בבירה, מה שהביא את האחרונים להימלט מבתיהם.

ב-BBC דווח, כי אלקטירי לא מואשם רק בפרוץ מכת האלימות בבירה ובסביבתה, אלא גם בכך שניסה להתנקש בחייהם של יריביו הפוליטיים, אשמה שהוא מתנער ממנה לחלוטין.

רבים חשבו שהתפטרותו של אלקטירי תביא לרגיעה באזור ולהקלה על משבר פוליטי ומדיני שנמשך כבר כמה חודשים, אבל גם לאחר עזיבתו ולאחר שהנשיא קסאננה גוזמאו הכריז על כוונותיו להקים ממשלת רווחה, המתח והאלימות עדיין שוררים במזרח טימור.

כאמור, אלפים מתומכיו של אלקטירי התקבצו מחוץ לדילי במטרה לצעוד לעברה כאות מחאה לנעשה בעיר, אך בהודעה רשמית ראשונה שפרסם מאז התפטרותו, ביקש מהם אלקטירי "להמתין יום או יומיים" לפני שייכנסו לבירה. בתוך כך דווח, כי אלקטירי רמז בימים האחרונים שבכוונתו לחזור למשרת ראש הממשלה. לדבריו, "אנחנו בני אדם שלא מעונינים באלימות ורוצים לזכות שוב בבחירות 2007".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully