וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: חאלד משעל הוא פושע מלחמה

28.6.2006 / 9:25

המשנה לראש הממשלה אמר כי המפקדה בדמשק מפעילה את ארגוני הטרור. גורמים בכירים: הפעולה תופסק אם החייל ישוחרר

המשנה לראש הממשלה שמעון פרס אמר כי ראש הלשכה המדינית של חמאס היושב בדמשק חאלד משעל, הוא פושע מלחמה, המנסה להחליט בעבור העם הפלסטיני, בעוד שהמנהיגים הפלסטינים חסרי השפעה. לדברי פרס, המפקדה בדמשק היא שמפעילה את ארגוני הטרור וקובעת את הנעשה בשטח.

שר המשפטים חיים רמון הצטרף לדברי פרס ואמר, כי משעל אינו חסין מפני פגיעה ישראלית. "לא חשוב איפה הוא נמצא, הוא בהחלט נמצא על הכוונת שלנו כמו כל טרוריסט", אמר רמון בראיון לגלי צה"ל. "כל מי שפועל נגדנו באמצעי טרור הוא יעד. הקהילה הבינלאומית צריכה לתבוע מסוריה לא לתת לו יותר חסות ולגרש אותו. העובדה שמדינה שתחת חברה באו"ם מסתתר טרוריסט ומופיע בריש גלי היא עובדה בלתי נסבלת".

בתוך כך, גורמים מדיניים בכירים אמרו בעקבות כניסת כוחות צה"ל לעזה, כי אם ישוחרר החייל החטוף גלעד שליט, יהיה אפשר להפסיק את הפעולה ברצועה לאלתר. הם אמרו, כי החשש לגורלו של שליט גובר, וכי המבצע נועד להביא לשחרורו ולא להעניש את האוכלוסיה הפלסטינית. "ישראל לא יצאה מהרצועה כדי לשוב אליה, אך עם זאת לא תסכים שאזרחיה יותקפו בשטחה יום ולילה והיא פועלת ברצועה כדי לממש את זכותה להגנה עצמית", אמרו הבכירים.

הגורמים אמרו לקול ישראל, כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, הפועל בדמשק, הפעיל את החוטפים והוא מסכל כעת את המהלכים הדיפולמטים לשחרורו של החייל החטוף. עם זאת, הם מדגישים כי האחריות בשטח היא של הרשות הפלסטינית של הממשלה הפלסטינית ושל היו"ר אבו מאזן. "ישראל", אומרים הגורמים, "פעלה למצות את הערוצים הדיפלומטים ונתנה לאבו מאזן הזדמנות לפעול, אך יצאה לפעולה לאחר שכל הניסיונות הדיפלומטיים לא הניבו פרי".

הבכירים אמרו, כי ישראל מקווה שהקהילה הבינלאומית תמשיך ללחוץ על הרשות ועל חמאס, כדי להביא לשחרורו של שליט וכדי למנוע הידרדרות נוספת.

בתוך כך, ממשרד ראש הממשלה נמסר כי מבצע "גשמי קיץ" הוא רק חלק קטן מהפעולות שאושרו על ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט וכי אם לא ישוחרר החייל ילכו הפעולות ויחריפו.

שגריר ישראל בארצות הברית, דניאל איילון, אמר הלילה בריאיון לרשת CNN כי צה"ל יסיג את כוחותיו במלואם אם ימסר החייל החטוף, גלעד שליט, בריא ושלם לידי ישראל. איילון אמר עוד כי המבצע נועד לשחרור שליט, וגם כדי להבהיר לפלסטינים עד כמה חמור המצב. "אנחנו מעדיפים את הפתרון הדיפלומטי, אבל אין לנו ברירה. יצאנו מעזה, ואין שום סיבה לתושביה להפגיז את ערינו בטילי קסאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully