וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדות ההתנגדות מאיימות להרוג מתנחל החטוף

28.6.2006 / 3:45

הארגון טוען מזה יומיים כי בידיו מתנחל שחטף ביו"ש, ובמערכת הביטחון גוברת ההערכה כי הם מחזיקים באליהו אשרי מאיתמר

ועדות התנגדות העממית, הארגון הטוען כי חטף מתנחל ישראלי והוא מחזיק בו, איים הלילה להרגו אם לא יסיג צה"ל את כוחותיו מדרום רצועת עזה. דובר הארגון אמר אתמול בצהריים כי החטוף מוחזק ב"עיר פלסטינית בגדה".

כתבי "הארץ" עמוס הראל, אבי יששכרוף, יהונתן ליס ויובל אזולאי:

במערכת הביטחון גוברת ההערכה כי אליהו אשרי מאיתמר, צעיר בן 18 הלומד במכינה הקדם צבאית בנווה צוף, שנעדר מאז יום ראשון, אכן נחטף על ידי ועדות ההתנגדות . עם זאת, הרמטכ"ל דן חלוץ אמר אמש כי לצה"ל אין כל מידע על חטוף בגדה.

במקביל התקבל במערכת הביטחון דיווח על מציאת גופה בתחומי העיר רמאללה. נבדק קשר אפשרי בין האירועים. בצה"ל החלו לבצע סריקות בכפרים הסמוכים לרמאללה.

אביו של אשרי פנה למשטרה רק לאחר פרסום הדיווחים הפלסטינים על החטיפה, וסיפר כי בנו נהג להעדר לתקופות ממושכות ולכן לא ראה צורך להתלונן קודם לכן. בתחילה נמנעה המשטרה מלהתייחס להעדרות כאל חטיפה ולפעול לחקירתה. רק בצהרים, בעקבות ההתפתחויות המודיעיניות, החלה המשטרה להתייחס ברצינות לדיווחים, לחקור את חבריו של אשרי מהמכינה ולהפיץ את תיאורו לשוטרים בגדה המערבית. צה"ל נמצא בקשר שוטף עם המשפחה ומנסה לאמת את המידע.

אביו של אשרי מסר עדות במשטרה לגבי נסיבות היעדרותו. מדיווחים ראשוניים ולא מאומתים בנושא, עולה כי אשרי נסע ביום ראשון בערב בטרמפים מההתנחלות בית"ר עלית שממערב לבית לחם, למכינה בהתנחלות נווה צוף שמצפון-מערב לרמאללה, ומאז נעלמו עקבותיו. הוא היה בדרכו לטיול עם תלמידים נוספים מהמכינה, ונשא על גבו אוהל סיירים.

יו"ר מזכירות ההתנחלות איתמר, משה גולדשמיט, אמר כי תלמיד ישיבה מסר שראה את אשרי לאחרונה באזור הגבעה הצרפתית בירושלים ביום ראשון בשעה 21:00, ככל הנראה בדרכו לנוה צוף. למידע זה אין אישור נוסף.

נהג משאית ערבי ישראלי דיווח אחר הצהריים כי הבחין סמוך לשעה 17:30 בשני גברים מורידים מרכב גבר בעל שיער ארוך כשידיו קשורות, ולוקחים אותו עמם, סמוך לכפר ג'ית שממערב לשכם. במשטרה מתייחסים לדיווח בספקנות. "מבלי לזלזל במידע שהתקבל, אנחנו סובלים בשעות האחרונות מאפקט הדומינו. הציבור מגביר את ערנותו, וזה טוב, אבל אנחנו מקבלים הרבה מידע שהוא כנראה לא רלבנטי ולא משמעותי לפרשת החטיפה", אומרים במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully