וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: חששות הריבית לחצו מטה את המדדים

אסף רותם

28.6.2006 / 0:11

נאסד"ק איבד 1.6%. טבע ירדה ב-1.4% לאור המאבק עם אבוט. נייס ירדה ב-1.5%, ריטליקס חתמה על חוזה חדש אך איבדה 0.4%

אתמול שמרו המשקיעים על זהירות לקראת ההחלטה על גובה ריבית הבסיס בארה"ב ביום חמישי. עם זאת, עסקות מיזוג בהיקף כולל של 90 מיליארד דולר תרמו בכל זאת לאופטימיות, וסייעו למדדי המניות לסיים את המסחר בעליות מתונות של 0.6%-0.3%, לאחר יומיים של חולשה. היום נמשך המסחר ההססני, אולם בכיוון ההפוך, על רקע המשך העלייה במחירי הנפט הגולמי ולמרות נתוני מכירות הבתים הקיימים ואמון הצרכנים בארה"ב.

נאסד"ק נפל ב-1.6% ל-2,100 נקודות, דאו ג'ונס איבד 1.1% ל-10,924. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח ל-5.2%, לאחר תשעה ימים רצופים של עליית תשואות וירידה במחירי האג"ח הממשלתיות.


נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש מאי ירדו ב-1.2%, ירידה קטנה מזו לה ציפו, בהמשך לירידה של 2% שנרשמה באפריל.

בנוסף, סקר ביטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד לחודש יוני הראה על עלייה של נקודה אחת, מעט מעל הצפי ל-0.8 נקודות במדד בטחון הצרכנים בארה"ב. זאת, לאחר ירידה חדה של 6.6 נקודות שנרשמה במאי.

עד להחלטה על גובה הריבית, יפורסמו במהלך השבוע גם נתוני הצמיחה הסופיים של כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון של 2006. עם זאת, את המשקיעים יעניינו במיוחד דברי ההסבר שייצרף הבנק הפדרלי להחלטה להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 5.25%. החלטה זו אמנם עדיין לא נפלה, אך הסבירות להתרחשותה גבוהה ביותר ובוול סטריט יש גם משקיעים הרואים לנגד עיניהם אפשרות להעלאת הריבית בשיעור כפול ל-5.5%.

מחיר הנפט הגולמי עלה ב-4.1% בארבעת ימי המסחר הקודמים, והיום המשיך מעלה כאשר הוסיף 12 סנט ל-71.92 דולר לחבית. מחר יפורסמו הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט והדלקים בארה"ב.

גם המניות הישראליות סבלו מהמגמה השלילית והתקשו להתרומם. ריטליקס איבדה 0.4% ל-22.3 דולר, למרות שהודיעה על חוזה חדש בהולנד, אשר עשוי להוות נקודת פתיחה לחוזים נוספים באירופה. ריטליקס, המתמחה בתוכנות לניהול רשתות קמעוניות, דיווחה כי תספק לרשת לאורוס (Laurus) ההולנדית מערכת תוכנה מסוג Retalix StoreLine להתקנה ב-400 סופרמרקטים בהולנד. ריטליקס אינה נוהגת לפרסם את היקף העסקות שלה, אך לרוב עסקה מעין זו תורמת לחברה הכנסות של 7-4 מיליון דולר לשנה במשך 10-7 שנים.

טבע הודיעה כי אבוט ממשיכה את המאבק המשפטי הנוגע לניסיון למנוע מטבע לשווק גרסה גנרית לביאקסין, תרופה אנטיביוטית לטיפול בדרכי הנשימה, שהיקף מכירותיה עומד על כ-255 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים. ביום חמישי הוסר צו המניעה שחל על טבע, כיוון שאבוט לא הצליחה לבסס סבירות שתנצח במשפט העיקרי, שיחל במארס 2007. נוכח זאת, החלה טבע בשיווק הגרסה הגנרית. אולם, טבע הפסיקה אמש את שיווק הגרסה שלה, עד ליום חמישי - בו יתקיים השימוע בבקשתה המחודשת של אבוט. טבע איבדה 1.4% ל-31.8 דולר.

בורסת נאסד"ק תשיק ביום שני הקרוב את רשימת Global Select היוקרתית, בה נכללות 1,200 החברות האיכותיות ביותר מתוך 3,300 חברות הנסחרות בנאסד"ק. 18 חברות ישראליות נכללו ברשימה זו, אולם בולטות בהיעדרן קומברס טכנולוג'י והחברה הבת, ורינט, אשר עשויות למצוא את עצמן בקרוב מחוץ לבורסת נאסד"ק. היום ירדה קומברס ב-3.5% ל-19.2 דולר ואילו ורינט השילה 0.1% ל-28.2 דולר.

האנליסט גדי ברקו מדש-אייפקס העניק למניית גיוון אימג'ינג המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 32 דולר - גבוה ב-108% ממחיר המניה בנאסד"ק. גיוון נסחרת כיום סביב מחיר שפל של שנתיים וחצי, לאחר שאיבדה כשני שלישים מערכה מאז השיא של אוקטובר 2004. עם זאת, למרות מחירי השפל והסנטימנט השלילי ממנו, סובלת המניה בתקופה האחרונה, מעריך ברקו כי "המחיר אמנם ירד אבל החלום נשאר".

ברקו צופה כי למרות אזהרות הרווח והירידה הצפויה בשיעור הצמיחה במכירות השנה, צפוי שיפור חד ב-2007, אשר יתבטא בצמיחה של 48% בשורה העליונה ל-148 מיליון דולר. את 2006, בה צפויה להערכתו צמיחה של 15% בלבד במכירות ל-100 מיליון דולר, הוא מגדיר כשנת מעבר. גיוון ירדה 0.8%, למחיר 15.2 דולר.

גילת רשתות לוויין חתמה על הסכם לאספקת ציוד תקשורת ושירותים לספקית שירותי הטלפון והאינטרנט מארגנטינה - אימפסט (Impsat). היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום. גילת עלתה ב-0.3% ל-7.7 דולרים.

קמטק קיבלה מחברה בקוריאה הזמנה לאספקת שתי מכונות מסוג פאלקון לבדיקה אופטית של מוליכים למחצה. מחירה של כל מכונת פאלקון נע בדרך כלל בין 500 אלף דולר למיליון דולר. קמטק ירדה ב-1.9% ל-5.8 דולרים.

נייס השילה 1.5% ל-25.8 דולר, על אף שקיבלה הזמנה נוספת מבנק בסקנדינוויה למערכות הקלטה בטכנולוגיית VoIP. היקף ההזמנה מוערך ביותר מ-1 מיליון דולר. כמו כן, דיווחה חברת Tekelec כי ב-6 ביולי תשלים את העסקה למכירת החברה הבת IEX לנייס תמורת 200 מיליון דולר. הודעה ראשונה על העסקה פורסמה לפני כחודשיים.

מניית איתוראן נסחרת במחיר "משכנע", לאחר שאיבדה בחודשיים האחרונים כ-18% מערכה - כך מעריכים בבית ההשקעות אנטרברג, בו החלו לסקר היום את איתוראן בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 20 דולר. "ברמות המחיר הנוכחיות, מציעות מניות איתוראן ערך יוצא מן הכלל למשקיעים", כתבו האנליסטים. איתוראן ירדה 0.4% ל-14 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully