וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות נגד סדאם התגלו בקברי המונים בעיראק

רויטרס

27.6.2006 / 21:53

גופות הנושאות תעודות זיהוי שהתגלו בקברים עשויות לשמש עדות מפתח במשפט עתידי של סדאם, בו יואשם בהשמדת העם הכורדי

מומחים משפטיים אמרו היום כי בקברי המונים בעיראק התגלו גופות, שעל פי החשד הן קורבנותיו של סדאם חוסיין, אשר נשאו תעודות זיהוי. התובעים בעיראק מקווים כי עדויות חדשות אלה יוכלו לשמשם במשפטים עתידיים נגד [[סדאם חוסיין]], בהם יואשם בהשמדת עם נגד העם הכורדי.

משפטו הנוכחי של סדאם, בו הוא מואשם ברציחתם של 148 [[שיעים]] לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו בכפר דוג'ייל ב-1982, עומד להסתיים, אך התובעים בעיראק אמרו כי סדאם יעמוד לדין במשפט שני, בו יואשם בפשעים נגד האנושות נגד העם הכורדי, ב-21 באוגוסט הקרוב. סדאם יואשם בהוראה לרצוח עשרות אלפי כורדים ב-1988, ובאשמות של עינויים, התקפות כימיות והרס כפרים [[כורדים]]. קברי ההמונים שהתגלו באחרונה ישמשו כעדויות מכריעות במשפט זה.

מייקל טרימבל, ארכיאולוג משפטי, היה שותף לחשיפתם של שישה קברי המונים כאלו, בהם התגלו גופות גברים, נשים וילדים, שחלקם הומתו בירייה בראשם. לדבריו, תעודות הזיהוי נלקחו ממרבית הקורבנות, אך כ-12% מהם נשאו בעת קבורתם תעודות זיהוי. הוא אמר כי "גילינו כי הרבה מהאנשים האלו החביאו על לגופם תעודות זיהוי, במיוחד הנשים. סיפרו להם שהם מועברים מהצפון לדרום לצורך יישוב מחדש, אך הם ידעו את האמת". הוא הוסיף כי "מנקודת מבט משפטית, נראה שיש לנו מידע טוב שמערכת המשפט העיראקית תוכל להשתמש בו בעתיד".

על פי ההערכות, יש ב[[עיראק]] בין 180 ל-220 קברים המוניים בהם קבורים בין 100 אלף ל-300 אלף קורבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully