וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מצוקת דיור דרוזית מתקרבות לסיומן

26.6.2006 / 21:12

המדינה לא הסדירה מעולם את הבעלות על הקרקע בכפרים, ולא ניתן לבנות בהם. השר שטרית אישר היום פתרון זמני שינוסה בכפר מסעדה

לאחר 20 שנות מצוקת דיור קשה בכפר הדרוזי מסעדה, אישר היום שר הבינוי והשיכון מאיר שטרית את הפתרון המוצע. עד כה לא ניתן היה לבנות כלל בכפר, בשל מחלוקת רבת שנים: המדינה לא הסדירה את הבעלות על הקרקעות בכפרים ה[[דרוזים]] בארץ, ועל כן גם הווקף הדרוזי של הכפר וגם המדינה טוענים לבעלות על הקרקע.

השר נפגש היום עם הראש הרוחני של העדה הדרוזית במדינת ישראל, השיח מופק טריף, ראשי הו[[וקף]] במסעדה, נכבדי העדה ונציגי המועצה שהציגו בפניו את הבעיה. מכיוון שהשאלה העקרונית בסוגיית הבעלות לקרקע נמצאת בהליך משפטי בבית המשפט העליון, השר שטרית החליט להשאיר את השאלה העקרונית להכרעת פקיד ההסדרים ובמקביל לאפשר תחילת בנייה של התושבים בהסכמת שני הטוענים לקרקע, הווקף והמדינה.

בישיבה היום הסכימו הצדדים כי לאחר הכרעת שאלת הבעלות, יוסדר החוזה בין התושב לבין מי שיוחלט לגביו כי הוא הבעלים של הקרקע. כמו כן הנחה שטרית את יהודה וולמן, יו"ר הוועדה המרחבית גולן, לפעול לקידום ההליך. "יש להסדיר הליכי תכנון בשטחים נוספים בכפר ומחוץ לו על מנת לייצר פוטנציאל נוסף לשיווק מגרשים לתושבים נוספים שלא נכללו בהסדר זה".

מדובר על כ-240 מגרשים, כשעל כל מגרש ניתן לבנות שלוש יחידות דיור. השיח מופק טריף ציין כי החלטת השר מהווה הקלה משמעותית למצוקת הדיור בכפר, המקשה על התושבים שנים רבות.

השר שטרית אמר כי הוא רואה במסעדה פיילוט לפתרון הסוגיה, והנחה את הגורמים המקצועיים להחיל את ההסכם גם בשלושת הכפרים הדרוזים עין קניא, בוקעתה ומג'דל שמס. השיח טריף נענה לבקשת השר לסייע בהחלת ההסדר החדש גם בכפרים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully