וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאמריקאי הממוצע אין חברים

רויטרס

26.6.2006 / 18:03

לרוב האמריקאים אין חבר אותו הם יכולים לשתף בבעיותיהם. הסיבות: שעות עבודה מרובות, נישואים בגיל מאוחר ופקקי תנועה

אמריקאים נמצאים בבידוד חברתי ונחשבים לאנשים שאין להם חברים, כך עולה ממחקר שפורסם בסוף השבוע בארה"ב. מצבם גרוע יותר ממה שהיה לפני 20 שנה, כשכיום הם מבלים זמן רב בעבודה, עומדים שעות רבות בפקקי תנועה, וחיים חיי רווקות.

כרבע מהנשאלים השיבו כי אין להם אף לא חבר קרוב אחד איתו הם יכולים לדבר על נושאים אישיים. למעלה מ-50% אמרו כי יש אדם אחד או שניים קרובים אליהם באופן יחסי, לרוב היה זה דווקא בן משפחה.

"זהו שינוי חברתי גדול, שינוי שמעיד על כך שמשהו בחברה שלנו לא עובד טוב", אמרה פרופ' לין סמית'-לווין מאוניברסיטת דיוק בארה"ב. במחקרה השתמשה סמית'-לווין במידע מסקר שכלל 1,500 בוגרים אמריקאים שנחקרו משנת 1972 ועד היום.

סמית'-לווין ציינה כי מאז 1985 חלה ירידה מפתיעה בכמות החברים הקרובים. באותה שנה, רוב האמריקאים אמרו שיש להם שלושה חברים קרובים אותם הם מכירים זמן רב, איתם הם נפגשים בתכיפות, ושיש להם עמם נושאים משותפים רבים. רובם מנו ארבעה עד חמישה חברים נוספים מחוץ לשכונה בה הם גרים או לקהילה אליה משתייכים.

משתתפי הסקר לא נשאלו מדוע יש להם פחות קשרים קרובים, אך סמית'-לווין אמרה, כי הסיבות נעוצות בכך שהאמריקאי הממוצע עובד יותר שעות, מתחתן בגיל מאוחר יותר, מביא פחות ילדים לעולם, ונוסע זמן רב ומרחקים ארוכים יותר בכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully