וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר הציגה תוכנית להרחבת הבגרות באזרחות

26.6.2006 / 17:06

שרת החינוך מתכוונת להרחיב את בחינת הבגרות באזרחות לשתי יחידות במקום אחת כיום. לשם כך, יוספו 3 שעות לימוד שבועיות

תלמידי ישראל חוששים מבחינת הבגרות באזרחות ובצדק. כבר שנים שממוצע הציונים בבגרות הזו עומד בתחתית הטבלה עם 62 נקודות בלבד. הנתון הזה לא מפחיד את שרת החינוך יולי תמיר, שהחליטה להרחיב את הבחינה שתעמוד בשנה הבאה על שתי יחידות לימוד במקום אחת כיום.

"אני רוצה שהנושא יתחיל כבר מבחינת הבגרות הקרובה", אמרה תמיד, שהודיעה כי התוספת לבגרות תהייה עיונית, ולא יכלל בה פרוייקט מחוייבות אישית. "התחלנו כבר בעבודת מטה בכדי לבחון האם יש לנו מספיק מורים כדי ליישם את התוכנית הזו בשטח". תמיר הוסיפה כי "אחרי שנאתר את אותם מורים, נראה כמה מהם מסוגלים ללמד את החומר, ואם ניתן כבר להכשיר אותם". הרחבת מתכונת הבחינה תצריך גם תוספת של שלוש שעות לימוד שבועיות אך תמיר אמרה כי היא אינה יודעת בשלב זה אם התוספת תגיע בדמות הוספת שעות למערכת או על חשבון מקצועות אחרים.

כשנכנסה לתפקיד התבקשה תמיר על ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט לדרג את משימותיה ומטרותיה לתקופת כהונתה. תמיר אמרה אז, כי משימתה הראשונה היא לדאוג לצרכים הפיזיים של התלמידים ולערוך מהפכה בחינוך לגיל הרך. את תחום האזרחות דירגה במקום השני.

ב"מעריב" דווח, כי על פי היוזמה, ההרחבה תשים דגש על הרב תרבותיות של המדינה, יערכו מפגשים משותפים בין קהילות שונות לצורך "טיפוח שותפות אזרחית כוללת". נושאים אלו היו רק תתי סעיפים במתכונת הקיימת. במשרד החינוך מתכוונים בהמשך להרחיב את לימודי אזרחות אף בתחום המעשי. במסגרת זו תכלל הכנת עבודת מחקר על החברה הישראלית.

תמיר הסתובבה לפני כשבוע בבתי ספר בהם תלמידים הרחיבו מרצונם את לימודי האזרחות שלהם לחמש יחידות. "התמוגגתי לראות אותם" אמרה תמיר, "הם ענו על שאלות שנוגעות לחיי היומיום שלנו, על חוקי יסוד, תוכנית ויסקונסין ותחומים נוספים שבני נוער חייבים להיות מעורבים בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully