וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן לא ימכור את אחזקותיו בכבלים

ערן גבאי

26.6.2006 / 15:33

הסכם המימון בכבלים שוב בסכנה בשל חלקה של ערוצי זהב בחוב הבנקאי של הכבלים. קווי זהב תחת שליטת קרור לא תצא להנפקה

"פישמן לא בוחן את מכירת האחזקות שלו בחברת הכבלים הממוזגת", כך אומר בכיר המקורב מאוד לפישמן. היום הודיעה החברה הישראלית לקרור של רוני גת ושלמה רודב, כי היא מנהלת מגעים לרכישת 50% ממניות קווי זהב תמורת 290 מיליון שקל.

משבר ההפסדים של פישמן על הלירה הטורקית מאלץ אותו כעת לחפש מכירה גם של אחזקותיו בקווי זהב, אותה הוא ניסה להנפיק רק לפני כחודשיים בלונדון לפי שווי של עד 210 מיליון דולר שירד לבסוף לרמה של כ-150 מיליון דולר - וכשל. אותו בכיר המקורב מאוד לפישמן אומר היום, כי "אליעזר פישמן מנהל מגעים למכירת אחזקותיו בקווי זהב רק עם החברה הישראלית לקרור. הוא רוצה לסגור את העסקה על פי השווי המוצע והוא קרוב מאוד לסגירת העסקה".

מקבוצת פישמן נמסר, כי "לאחרונה הגיעו אליה מספר גורמים שהביעו התעניינות ברכישת מניות בחברת קווי זהב. הודעתה של חברת קרור ואספקה מהיום מצטרפת, כאמור, לגורמים מתעניינים נוספים. הקבוצה מבהירה כי אין הסכם מחייב".

בקרור, שרשמה ב-2005 הכנסות של 852 מיליון שקל, מבינים כי אם ישלימו את רכישת 50% ממניות קווי זהב, הם יידרשו בשלב שני לבחון מיזוגים אפשריים בתחום, כחלק מקבוצות התקשורת שמתגבשות בענף. לא מן הנמנע כי מיזוג עתידי שכזה עשוי להיות עם חברת הכבלים הממוזגת, שפישמן הוא בעל המניות הגדול בה.

בכיר המעורב בעסקה המתגבשת שבין קרור ופישמן אומר כי "קווי זהב לא תנסה לצאת להנפקה פעם נוספת בשנה הקרובה - זו תהיה טעות נוראית. ההנפקה כשלה בשל רשלנות, וכעת אין טעם בניסיון נוסף".

בין לבין, הסכם המימון בכבלים אף הוא נפגע ממשבר הפסדי הלירה הטורקית של פישמן. בכבלים ינסו להעביר באסיפות בעלי המניות הקרובות את הסכם המיזוג, ואז יתפנו לחזור ולעסוק בהסכם המימון מול הבנקים. הערכה היא שפישמן יתקשה להציג בטוחה מספקת על חלקה של ערוצי זהב בחוב הבנקאי של הכבלים, אך בבנקים עשויים להעדיף למחוק את יתרת גובה ההלוואה מאשר לנסות ו"לשבור את הכלים" מחדש בכל נושא המימון ולחפש רוכש בחוץ למניות שבידיהם, במחיר נמוך מזה שנקבע למיזוג הכבלים.

בבנק ישראל סירבו להתייחס לאפשרות שהבנקים לא יעמדו כעת בקריטריונים שנקבעו קודם לכן. המיזוג המשפטי בין שלוש חברות הכבלים קובע, כי חלוקת האחזקות בחברת הכבלים הממוזגת יהיו: הבנקים - לאומי, הבינלאומי, דיסקונט והפועלים - כ-30%; יתר בעלי המניות יחזיקו יחדיו בכ-47% מחברת הכבלים הממוזגת, כשפישמן יחזיק ב-16.3%, מוזס יחזיק ב-16%, תשובה יחזיק ב-14.6% והציבור יחזיק ב-23.1%. לבנקים צפוי להיות ייצוג בדירקטוריון החברה הממוזגת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully