וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: נכשלנו בטיפול בבעיית העוני העולמי

רויטרס

26.6.2006 / 15:09

ר"מ בריטניה אמר כי 8 המדינות המתועשות נכשלו במטרה הראשית שלהן לשנת 2005. יקים פאנל שבראשו יעמדו קופי ענאן ובוב גלדוף

ראש ממשלת בריטניה [[טוני בלייר]] אמר, כי שמונה המדינות המתועשות נכשלו בביצוע ההתחייבות שלהן מוועידת ה-G8, שהתקיימה בשנה שעברה – מלחמה בעוני העולמי. בלייר אמר כי בעיית העוני ושינויי האקלים לא ניתנים לפתרון "בין לילה", אך ציין כי יש לפעול בנושא ביתר שאת.

"אלו בעיות שנמשכות כבר זמן רב וגם יישום פתרון יקח זמן רב", כתב במאמר שפירסם בעיתון בריטי. בלייר טוען, כי הסחר הוא "נושא מפתח שהיה באג'נדה שלנו, ונכשלנו בו ב-2005 בכך שלא התקדמנו כמו שקיווינו".

מאוחר יותר היום יישא בלייר נאום, בו יבשר כי כוכב הרוק [[בוב גלדוף]] שהיה ממארגני מופע ה"לייב 8" ישתף פעולה עם מזכ"ל האום [[קופי ענאן]] ויעקבו אחר ביצועיהן של שמונה המדינות המתועשות, כיצד הן מעבירות את הסיוע אותו הן מבטיחות לאפריקה. בלייר יכריז כי הוא מתכנן להקים "פאנל עצמאי להתקדמות באפריקה", בראשו יעמדו אנאן וגלדוף, אליהם יצטרף נשיא [[ניגריה]].

מיליוני בני אדם נכחו בקונצרטים ברחבי העולם במטרה ללחוץ על מדינות ה-G8 לפעול יותר בנושא העוני העולמי. המדינות הבטיחו 50 מיליארד דולר נוספים על הסיוע הרגיל בשנה למדינות מתפתחות עד 2010, מחצית הסכום מיועד לאפריקה.

הארכיבישוף של קייפטאון אמר בראיון לרדיו BBC, כי הוא מקווה שהמדינות יעמדו בהבטחותיהן לסיוע. "אנשים טובים בדיבורים. מה שאנו רוצים, זה להבטיח שהדיבורים הללו יתורגמו למעשים, וכי הכסף אכן יגיע ליעדו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully