וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות במזרח טימור עם התפטרות ראש הממשלה

רויטרס

26.6.2006 / 14:18

ההתפטרות באה לאחר משבר שהוביל לגל אלימות שנמשך כחודשיים. כשהתושבים שמעו על כך, יצאו לרחובות ופתחו בחגיגות פרועות

ראש ממשלת [[מזרח טימור]] מארי אלקטירי התפטר היום מתפקידו. אלקטירי אמר, כי הוא לוקח אחריות על חלקו במשבר הפוליטי שנמשך כבר חודשיים באומה החדשה ביותר ב[[אסיה]]. עדיין לא ידוע מי יהיה מחליפו, אך הידיעות על התפטרותו התקבלו בשמחה על ידי אלפי אזרחים שהפגינו בבירה במהלך השבוע האחרון.

מששמעו התושבים את החדשות, הם הריעו, ניגנו בתופים, ופתחו בחגיגות. שיירה של כ-200 אוטובוסים ורכבים מסחריים נסעה ברחבי דילי הבירה וצפרו לאות שמחה.

אלקטירי אמר כי הוא מתפטר מתפקידו על מנת שנשיא המדינה האהוב, קסאננה גוזמאו לא יאלץ להתפטר. עוד אמר, כי הוא נוקט בצעד זה "מכיוון שאני מעריך שיש לי חלק בהגעה למצב הנוכחי במדינה".

ראש הממשלה המתפטר הואשם על ידי הציבור באלימות שפרצה בחודש מאי, אלימות שפסקה רק עם הגעתם של 2,700 חיילים רובם אוסטרלים שפרקה את כוחות הצבא והמשטרה מנשק, ולקחה אחריות על ניהול הביטחון במדינה. "הדבר החשוב כעת, הוא שאזרחי מזרח טימור יתקנו בעצמם את בעיותיהם, ונראה כי הם מסוגלים לכך", אמר שר החוץ האוסטרלי אלכסנדר דאונר והוסיף, כי "לא ניתן לצפות שנישא בעול הביטחון אם האזרחים ישבו סתם כך ולא יעשו כלום".

אחד המועמדים להחליף את אלקטירי, הוא זוכה [[פרס נובל]] לספרות, חוזה רמוס-הורטה. "אני לא רוצה את התפקיד, אך אעשה זאת אם המפלגות הרלבנטיות יבקשו ממני", אמר. מועמדת אחרת לראשות הממשלה, אנה פסואה, היא אישתו לשעבר של רמוס-הורטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully