וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לא אחראי

נתנאל גלרנטר

26.6.2006 / 9:22

נתנאל גלרנטר קורא לאולמרט להתפקח ומציע לו לקחת אחריות ולא להאשים אחרים בתירוצים שמתאימים לילדים בגיל גן

"הרשות ואבו-מאזן אחראים" אמר ראש הממשלה לאחר האירוע הכואב אתמול. מזמן לא נשמע במחוזותינו תירוץ עלוב כל כך. תירוץ שמתאים יותר לילד בגן. אז אהוד, בוא ותקשיב למה שהגננת עונה לך.

אתה טוען שאבו-מאזן אחראי? בא ותסביר על מה הוא אחראי.
אבו-מאזן אחראי על ביטחון אזרחי ישראל? אבו-מאזן אחראי על ביטחונם של חיילי צה"ל? מי מינה אותו להיות האחראי על החיים של כולנו? מי האידיוט שנתן למכחיש השואה הזה את האחריות לדאוג שנחיה כאן בשקט? אהוד?! למה אתה לא עונה?

אולי כי אף אחד לא מינה את הרשות ואבו מאזן להיות אחראים לביטחון חיילי צה"ל?... הבנתי. אז מי אחראי? אולי מי שבחרו בו בשביל זה? אולי מי שבאתר של מפלגתו עדיין מופיעה תחת הכותרת "עקרונות לתוכנית מדינית", ההבטחה ש"ישראל תפעל בנחישות להבטיח את ביטחון תושביה"?

אבל אולמרט לא אחראי. הוא בסדר גמור. זה אבו-מאזן! הילד הערבי המופרע שהצטרף לגן לא מזמן. חשוב שכולכם תדעו את זה. אז למה הבאת לאבו-מאזן נשק? אתה לא חושב שזה קצת לא אחראי להעביר נשק לאדם שאחראי לחטיפה ורצח של חיילי צה"ל?

אולמרט רק רצה להבהיר שהוא לא אחראי למה שקרה אתמול, אז אל תכעסו עליו. אולמרט לא אחראי לירי הקסאמים הבלתי פוסק, אולמרט לא אחראי לכך שכמו בהפצצות על ערים בריטיות במלחמת העולם, מפרידים את הילדים מההורים ושולחים אותם למקום בטוח.

בעצם זה די ברור. לאור האירועים האחרונים - אולמרט פשוט לא אחראי. עובדה.

הנה, ההתנתקות מתפוצצת לנו בפנים. ומה יגיד אהוד? אריק, מלך הגן המגודל, עזב בגלל מחלה. והוא, הסגן הנאמן נותר לבד. אין לו את היכולות של אריק. מה הוא יעשה כשהעניינים יוצאים משליטה? האם הוא יעשה חשבון נפש וינסה לתקן את מעשיו? לא. הוא ילד עקשן. הגננת תמיד אמרה לו את זה.

אז מה עושים? מרכזים כוחות וכובשים את הרצועה מחדש? מפסיקים להתחשב בדעת הקהל העולמית ומתחילים להתחשב בדעתם של תושבי שדרות? מנחיתים על הטרור מהלומה שתמחץ אותו? לפחות מנסים?
לא! ממשיכים כרגיל בהכנות קדחתניות לפינוי מאחזים.

לא רואים את הקשר? זה מה שיעצור את הקסאמים. זה מה שיגרום לחמאס להתחנן ל"הודנא". אהוד ועמיר, האחראי על מלחמות החול בהפסקת עשר, חושבים שזה יעזור. הבעיה של אהוד היא שחלק מילדי הגן כבר הפסיק להאמין לו. הבעיה הגדולה יותר, זו של ילדי הגן, היא שאין להם כח להיאבק. הם אלו שנופלים להם קסאמים על הבית.

אולמרט צריך לעצור. לחשוב. לבחון את המצב שנוצר בראייה אובייקטיבית. המצב שנוצר כאן הוא אבסורדי - אולמרט מאשים את אבו-מאזן בהרג חיילים, כשלפני שבוע הוא כינה אותו "שותף אמיץ".

ממשלת ישראל חייבת לגבש עמדה שתתאים למצב בשטח, ולא לחלומות שהיו לנו לפני שנה. אי אפשר גם להילחם בטרור וגם לתת לו פרסים ומתנות. או שאבו-מאזן לא רלבנטי או שהוא "שותף אמיץ". אהוד וחבריו הבטיחו לנו נסיגה חד צדדית למען השלום והביטחון שלנו. האם למישהו יש עכשיו יותר שקט? אולי לאותם אנשים שהלכו למנוחת עולמים בבתי הקברות. אותם נרצחים שממשלת ישראל והעומד בראשה אחראים לחייהם.

אבו-מאזן לא אחראי למה שקורה לנו. הוא ראש הממשלה הפלסטיני והתפקיד שלו הוא קודם כל לדאוג לעם שלו, הוא לא מסוגל לנצח את החמאס. הוא גם לא רוצה. כמו אבו-מאזן, התפקיד של אולמרט הוא לדאוג קודם כל לתושבי מדינת ישראל. נשאר לנו רק לקוות ולהתפלל, שהוא יתחיל למלא את התפקיד שלו – כי עד עכשיו הוא לא עשה את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully