וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירת הולדתו של גרסיה מרקס תיקרא על שמו

רויטרס

26.6.2006 / 0:04

כך אמר ראש העיר של ארקטקה. השם הנבחר: העולם הקסום של מקונדו, שהיא העיר בה מתרחשת עלילת הספר "מאה שנים של בדידות"

אנשי העיירה [[ארקטקה]] שבקולומביה, החליטו לערוך הצבעה, כדי להחליט האם לשנות את שמה, ולקרוא לה על שם יוצא העייריה המפורסם ביותר, הסופר [[גבריאל גרסיה מרקס]].

מעל הכביש המרכזי בעייריה מוכת העוני, כבר מתנוסס השם החדש: "ברוכים הבאים לעולם הקסום של [[מקונדו]]". מקונדו היא העיירה בה מתרחשת עלילת ספרו המפורסם של מרקס, "[[מאה שנים של בדידות]]", ועל פי הסיפורים, היא מבוססת על עיר הולדתו של מרקס, ארקטקה.

על פי הספר, מקונדו היא המקום בו הכל יכול לקרות. גשם יורד בעיירה במשך ארבע שנים, לאחר טבח של פועלי מטע בננות, ומתחוללת מגפה של אינסומניה.

בעקבות מצבה הכלכלי הקשה של העירייה, החליט ראש העיר פדרו סנצ'ז לגייס יותר כסף על ידי הפיכתה למוקד תיירותי. מרבית מהתושבים סבורים כי מדובר בגימיק מעליב. "תמיד הכרתי את המקום הזה כארקטקה, וזה מספיק טוב עבורי", אמר מנואל אלמנזה, בן 27, מתקן צמיגים, שקרא את כל כתביו של "גאבו", גרסיה מרקס, כפי שנקרא בפי תושבי העיירה.

בקתת העץ בה חיי מרקס עם סבו וסבתו עד גיל 10, הפכה למוזיאון. שם ככל הנראה, שמע מרקס מסבתו חדורת האמונות הטפלות טרנקווילינה, את סיפורי הרוחות שחילחלו לתוך ספריו. "טרנקווילינה הייתה אישה שיכלה באמצע שיחה לעור ולומר: 'הנה, התסכל לשמים, מלאך עובר!'", אמר מנהל המוזיאון רפאל חימנז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully