וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק הציג תוכנית לפיוס לאומי

רויטרס

25.6.2006 / 20:22

אל-מליקי מנהל מו"מ אינטנסיבי עם הפלגים השונים בעיראק וקורא למורדים להצטרף לתהליך הדמוקרטי, אך הדגיש: תומכי סדאם יענשו

ראש ממשלת [[עיראק]] נורי אל-מליקי הציג בפרלמנט תוכנית לפיוס לאומי, אך לא מסר פרטים איך הוא הולך לשנות את מה שהוא מכנה "תמונה מכוערת" של החיים בעיראק. התוכנית עומדת במרכזו של משא ומתן אינטנסיבי בין הפלגים השונים והמפלגות האתניות במדינה.

"התמונה המכוערת" כוללת את מותם של 18 בני אדם היום בפיצוץ מכונית ממולכדת ופיגועי ירי ברחבי עיראק, כמו גם חטיפתם של 16 עובדי ממשלה בצפון בגדד באותו מקום בו נחטפו עובדי מפעל בשבוע שעבר.

בתום נאום בן רבע שעה, מליקי קיבל תמיכה ממנהיגי המיעוט הסוני שהיו דומיננטים תחת שלטונו של סדאם חוסיין, אך הוא מתעקש שלא ישא וייתן עם אלו ששיתפו פעולה עם חוסיין או המורדים הפועלים עם אל קאעדה. "לא, ואלפי פעמים לא", הדגיש מליקי, והוסיף ש"לא תהיה שום עסקה איתם עד שיענשו כראוי". מליקי הציע "עלה של זית" לאלו שיהיו מוכנים לקחת חלק בבניית עיראק חדשה, אבל בניגוד למשוער, הוא לא קרא באופן פומבי למורדים הסונים.

שליח ארה"ב לעיראק זלמאי חלילזאד אמר שהתוכנית היא צעד חיובי "לרפא את פצעי עיראק". הוא האיץ במורדים "להניח את הנשק ולהצטרף לתהליך הדמוקרטי", אך כינה את תומכיו של סדאם "טרוריסטים".

מליקי אמר כי "תהיה חנינה לאלו שלא לקחו חלק בפעולות נפשעות ובמעשי טרור ופשעי מלחמה", בהתייחסו לכך שישקול להחזיר את אנשי מפלגת הבעת', מפלגתו של סדאם, למגרש הפוליטי. בהתייחסו לכוחות הזרים בהנהגת ארה"ב במדינה, אמר מליקי כי הם חייבים לכבד את זכויות האדם של אזרחי עיראק – נושא חם ביותר במדינה לאחר חשיפת מעורבות הצבא האמריקאי במותם של 24 אזרחים בעיר חדיתא בנובמבר 2005. בשבועות האחרונים נחשפו מקרים נוספים של הריגת ורצח אזרחים על ידי הצבא האמריקאי.

מנהיג הסונים, אדנן אל-דולאימי אמר לפרלמנט כי "תוכנית הפיוס תהייה הצעד הראשון להשגת ביטחון ויציבות והתחלת בנייתה של עיראק חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully