וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תרופה לזן עמיד של איידס

רויטרס

25.6.2006 / 19:34

מנהל התרופות האמריקאי אישר תרופה שנועדה לסייע לחולים שפיתחו עמידות לתרופות, בשילוב עם קוקטייל תרופות רגיל

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) אישר תרופה חדשה ל[[איידס]], המיוצרת על ידי ג'ונסון אנד ג'ונסון. שנועדה לטפל בחולים שתרופות רגילות אינן משפיעות עליהם. התרופה אמורה להינתן בשילוב עם תרופות סטנדרטיות לטיפול. התרופה, פרציסטה, היא תרופה המבטלת פעולת [[פרוטאינים]].

התרופה ניתנת במינון נמוך יחד עם תרופה דומה שנמצאת בשוק זמן רב, ריטונאביר, שמסייעת בפירוק איטי של הפרציסטה בגוף, ולכן גורמת לחומר להישאר במערכת הדם זמן רב יותר, ולהיות יותר יעילה. 40 מיליון בני אדם ברחבי העולם חולים באיידס, מתוכם מיליון בארה"ב. הרשות לפיקוח ומניעת מחלות בארה"ב מעריכה כי מדי שנה נדבקים במחלה כ-40 אלף איש.

על אף שקיים טיפול במידה מסוימת לאיידס, הרופאים טוענים שהחולים הפכו עמידים אליו לאחר זמן מסוים, מכיוון שהוירוס מסוגל לעבור [[מוטציה]] בקלות יחסית.

מומחים מעריכים כי התרופה תכניס 65 מיליון דולר במחצית השנייה של 2006, ותגיע להיקף מכירות של 800-900 מיליון דולר. עלות נטילת התרופה בשילוב עם התרופות המאטות, תהיה 25 דולר ליום.

על אף האישור ממנהל התרופות, ישנם רופאים שאינם מרוצים מהאישור המהיר של התרופה. האישור התבסס על שני מחקרים בני חצי שנה, שמצא כי מצבם של 70 אחוזים מהמטופלים שנטלו תרופות רגילות לטיפול במחלה, השתפר לאחר נטילת הפרציסטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully