וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס בין-דתי מנסה ליצור בסיס חינוכי משותף לשלוש הדתות

25.6.2006 / 18:32

הכנס הבינלאומי של המרכז לטכנולוגיה חינוכית מנסה ליצור בסיס משותף ליהדות, לנצרות ולאיסלאם מבלי להתעלם מהשונות הדתית

הכנס הבינלאומי של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), התקיים בירושלים. הכנס הפגיש מומחים מתחומים שונים בנושאים המרכזיים הקשורים לדיאלוג בין-דתי, תוך ניסיון לעמוד על מקומו של החינוך בטיפוח דיאלוג זה.

ח"כ מיכאל מלכיאור, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת אמר שמדובר בכנס המטפל ביחסים בין בני אדם ובשנאה. "השנאה היא הדבר הבעייתי ביותר, המחלה העמוקה ביותר ביחסים בין בני אדם. הכנס בא לשחרר את האדם מהמשיכה כלפי השנאה", אמר מלכיאור והוסיף: "כשאנו מתחילים לכבד אחד את השני, הרבה יותר קל לדעת את הגבולות של השני".

גילה בן-הר, מנכ"ל מטח, אמרה כי החיים במקום אחד זה לצד זה, אינם מולידים בהכרח הבנה, ו"כאשר אנו לומדים על השונה אנו נעשים אמיצים יותר". בן-הר הוסיפה כי מטרת התוכנית הינה יצירת בסיס לידע ולהכרות תוך הצגת בסיס משותף, בלי להתעלם מהשונות הקיימת בין הדתות.

מקומן של שלושת הדתות במערכת החינוך

הארכיבישוף ד"ר אליאס שקור, מייסדו ומנהלו של מוסד חינוכי ייחודי בו לומדים יחדיו בני שלוש הדתות, ציין, כי חשוב לבדוק בישראל "מה התדמית שאנו מנחילים לתלמידינו באמצעות ספרי הלימוד לגבי כל מי שמכונה 'אחר' ... צריך שתלמידים מכל הדתות ישבו יחדיו ויכתבו את ההיסטוריה שהם רוצים לכתוב. אי אפשר שכל צד יכתוב את הצד שלו, צריכים לכתוב את ההיסטוריה המשותפת".

הרב דוד רוזן, נשיא המועצה היהודית הבינלאומית ליחסים בין-דתיים חושב שהבורות בישראל חוגגת. "קיימת בורות עצומה בקרב התלמידים בישראל, וריבוי דעות קדומות בכל הקשור להכרת הזולת על דתו ואמונותיו, ויש התעלמות כמעט מוחלטת מהתרבות הדתית של הזולת".

ד"ר פארוק מואסי, דיקן הסטודנטים במכללת אלקאסמי בבאקה אלע'רביה, טוען כי יש לחייב ללמד בצורה ממוסדת, כחלק מתוכנית הלימודים, על שלוש הדתות ובעיקר על ידי הבאת טקסטים שלהן. "עצם הבאת הטקסטים הקנוניים מביאה להיכרות החיונית והכל כך חשובה עם שלוש הדתות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully