וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15% מבני הנוער בישראל גולשים באתרי פורנו

25.6.2006 / 16:59

כך עולה ממחקר שבדק את מטרות הגלישה ומאפייני בני הנוער הגולשים באינטרנט. 77.3% מבני הנוער גולשים כדי להוריד קבצי מוסיקה

15% מבני הנוער בישראל מעידים על כך שהם גולשים בתדירות גבוהה לאתרי אינטרנט פורנוגרפיים. כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה ושבדק את מטרות הגלישה והמאפיינים של בני נוער הגולשים באינטרנט.

ד"ר גוסטבו מש מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה אמר בעקבות תוצאות המחקר שערך, כי בני נוער הגולשים באתרים פורנוגרפיים נוטים לאלימות פיזית ומילולית (קללות, העלבת חבריהם לספסל הלימודים והכאתם). נערים אלה גם מאופיינים כבעלי בעיות בבית ובמשפחה, בעלי הישגים נמוכים יותר בלימודים ובעלי עמדות שליליות כלפי מוריהם וכלפי בית הספר.

במחקר השתתפו 987 בני נוער בגילאים 12-18 שמילאו שאלונים בנוגע למטרות הגלישה שלהם ולתדירות הכניסה לאתרים שונים, כמו אתרים פורנוגרפיים ואתרי חדשות. עוד בדק החוקר באמצעות השאלונים את מידת האגרסיביות של כל משתתף, את מערכת היחסים עם משפחתו ואת יחסו למוריו ולבית הספר.

לדברי ד"ר מש, אחוז בני הנוער הגולשים לאתרי אינטרנט נמוך ביחס לבני נוער הגולשים למטרות אחרות: 64% מבני הנוער דיווחו שהם גולשים למטרות תקשורת עם גולשים אחרים, 66.4% אמרו שהם גולשים על מנת להשיג מידע בנושאים שונים, 77.3% גולשים כדי להאזין למוסיקה או להוריד קבצים ואילו 26% משתמשים באינטרנט כדי לרכוש מיומנויות בתחום המחשבים.

ד"ר מש ציין שממצאי המחקר מוכיחים שהפאניקה הציבורית סביב האינטרנט והסכנות הטמונות בו אינה תמיד מוצדקת. "האינטרנט משמש לבני נוער רבים כלי לצורך לימוד, העשרה ותקשורת ולא לצורך גלישה באתרים פורנוגרפיים ולכן לא צריך לראות את האינטרנט כמסוכן באופן כולל. הוא המליץ לגופים המטפלים בבני נוער עם מצוקות ובעיות שונות להרחיב את הטיפול ולעסוק גם בנושא הגלישה באינטרנט", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully