וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זוואהירי נשבע לנקום את מות א-זרקאווי

רויטרס

24.6.2006 / 7:51

מספר 2 באל-קאעדה אומר בקלטת וידאו חדשה, כי העם האמריקאי יכול להמשיך לחלום על שלום אך ללא הועיל

איימן א-זוואהירי, מי שנחשב למספר שתיים ברשת "אל-קאעדה", נשבע לנקום בארה"ב על מותו של [[אבו מוסעב א-זרקאווי]], מנהיג פלג אל-קאעדה בעיראק, שנהרג בהפצצת חיל האוויר האמריקאי לפני שבועיים.

"כן, (ג'ורג') בוש, לא יהיה אדם אחד שייהרג ומותו לא יינקם", אמר א-זוואהירי בקלטת וידאו ששודרה על ידי רשת "אל-ג'זירה". "האם אתה זוכר, בוש, את שבועתו של הלוחם [[אוסאמה בן-לאדן]], שאמריקה לא תוכל אפילו לחלום על ביטחון עד שאנו נחווה אותה בפלסטין?... תמשיך לנסות לחלום על שלום ללא הועיל", אמר א-זוואהירי, שהופיע בקלטת כשהוא ממושקף ועוטה טורבן שחור.

א-זוואהירי כינה את זרקאווי "שהיד" ותקף גם את ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מליקי, באמרו כי הוא "סחר בשם האיסלאם כדי להשיג עמדת כוח". הוא יצא גם נגד שגריר ארה"ב בעיראק, זלמאי חלילזאד, וכינה אותו "כופר אפגני".

הוא פנה אל העם האמריקאי באמרו כי הנשיא ג'ורג' בוש משקר כאשר הוא אומר שארה"ב "תנצח" כשתהרוג את בן-לאדן, את ראש ה[[טליבאן]] מולה מוחמד עומר ומנהיגים אחרים באל-קאעדה ובטליבאן. "הוא מסתיר מכם את האסון האמיתי שמולו אתם ניצבים", אמר א-זוואהירי, "אתם לא עומדים מול דמויות או ארגונים אלא ניצבים מול האומה האיסלאמית, הזורמת ברוח הג'יהאד".

גורם ביטחוני בארה"ב אמר, כי אין סיבה להטיל ספק באמינותה של הקלטת וציין, כי זו הקלטת השמינית שהוא מפרסם מאז ינואר 2006. לדבריו, מדובר ב"גבורה ג'יהאדיסטית" אופיינית.

א-זוואהירי התייחס בקלטת למגוון נושאים אקטואלים בסדר היום האיסלאמיסטי: הוא תקף אנשי דת בעיראק ויצא נגד טורקיה על היותה מדינה חילונית ועל שהיא מאפשרת לצבא ארה"ב לפעול משטחה ומכירה בישראל. הוא קרא לעם באפגניסטן להילחם בכוחות הזרים בארצם. הקלטת מהווה הודאה ראשונה של "אל-קאעדה" במותו של אבו מוסעב א-זרקאווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully