וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערות באפריקה נעלמים בקצב גבוה מהערכות קודמות

רויטרס

23.6.2006 / 12:33

ההערכות התבססו על צילומי לווין, אך חוקרים טוענים שהלווין מתייחס למטעים מסחריים כאל יער וכך מתקבלים נתונים שגויים

קצב בירוא ("העלמות") היערות באפריקה ככל הנראה לא הוערך נכון בתצלומי הלווין. לטענת מדענים, יש צורך דחוף לדאוג לתוכנית פעולה לשמירת היערות. "עד היום הסכמנו שקצב בירוא היערות עומד על 0.4% עד 0.7% בשנה, אך ככל הנראה מדובר בכמות גדולה מזה", אמרה פרופ' הולי גיבס, החוקרת את יערות אפריקה.

לטענתה, קצב בירוא היערות לא הוערך כראוי, מכיוון שלצילומי הלווין אין יכולת לדעת אם השינויים נגרמו כתוצאה משינויי אקלים או עקב כריתת יערות על ידי בני אדם. "אם יורד גשם ביערות, הכל יוריק ויפרח", אמרה גיבס, וציינה כי הדבר "מבלבל" את הלווין וגורם לו להראות כאילו יש יותר עצים.

גיבס מאשימה גם את צורת המדידה הנהוגה. לדבריה, הדבר מאפשר ליערות "צעירים" או מטעים מסחריים להסית את אופי השינוי האמיתי וליצור רושם מוטעה כאילו קצב בירוא היערות איטי יותר. "אנו חייבים לחשוב מעבר לצורת המדידה הנוכחית כדי להעריך נכון את השפעת האדם על היערות באפריקה", אמרה.

עוד אמרה גיבס, כי יש צורך ביותר נתונים ממדידות על פני השטח ולא דרך צילומי לווין כדי לקבל תמונה נכונה יותר. לפי נתוני האו"ם, אפריקה איבדה כ-230 מיליון דונם של יער בשנות ה-80 ו-200 מיליון דונם נוספים בשנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully