וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים ממשיכים לברוח מהשווקים המתעוררים

סוכנויות הידיעות

23.6.2006 / 12:10

בחמשת השבועות האחרונים משכו המשקיעים 15.4 מיליארד דולר מקרנות מניות של שווקים מתעוררים

משקיעים בעולם משכו שני מיליארד דולר מקרנות מניות המשקיעות בשווקים מתעוררים בשבוע החולף, על רקע חששות כי העלאת הריביות בעולם עלולה לפגוע בצמיחה הכלכלית ולפגוע בכך בכוח המשיכה של השווקים בכלכלות מתפתחות. כך לפי נתוני אמרג'ינג פורטפוליו פאנד ריסרץ', דיווחה סוכנות בלומברג.

השבוע שהסתיים ביום רביעי סימן את השבוע החמישי ברציפות שבו המשקיעים צימצמו את חשיפתם לשווקים מתעוררים. בחמשת השבועות האחרונים, משכו המשקיעים 15.4 מיליארד דולר מקרנות המשקיעות בשווקים אלו.

השווי הכולל של נכסי קרנות המניות של שווקים מתעוררים צנח ב-25% משיא של 304.8 מיליארד דולר בשבוע שהסתיים ב-10 במאי, בעקבות הירידות בבורסות המניות ובריחת המשקיעים. במהלך חמישת השבועות החולפים, קוזז במחצית הסכום שהזרימו משקיעים לקרנות מתחילת השנה, ל-17.5 מיליארד דולר.

מדד השווקים המתפתחים של מורגן סטנלי קפיטל אינטרנשונל (MSCI) נפל ב-21%, מאז שנסק לשיא של כל הזמנים ב-8 במאי. זאת, על רקע חששות כי העלאת הריביות בעולם עלולה לפגוע בצמיחה הכלכלית.

בורסת סיאול נפלה ב-16% מאז שיא של כל הזמנים שרשמה ב-11 במאי. מדד סנסקס בהודו קרס ב-19% מאז שנסק לשיא של כל הזמנים ב-10 במאי. מדד RTS של בורסת רוסיה צנח ב-23% משיא של כל הזמנים שרשם ב-6 במאי. בורסות ברזיל ומקסיקו נפלו ב-18% וב-17% בהתאמה, משיאים של כל הזמנים שרשמו ב-9 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully