וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוברטיס הגישה בקשה למתן צו נגד שיווק הסימבסטטין

טל לוי

23.6.2006 / 9:51

טבע אמורה להשיק היום את גרסתה הגנרית לתרופת הזוקור של מרק אשר פתחה במלחמת מחירים אגרסיווית במטרה לשמור על נתח שוק


מלחמת המחירים בה פתחה מרק, המפתחת תרופות אתיות (מקוריות) מול טבע המפתחת גרסאות גנריות, זוכה היום לסיוע לא צפוי מאת ענקית התרופות נוברטיס.

היום צפויה טבע להשיק את ה-Simvastatin - הגרסה הגנרית שלה לתרופת הזוקור של מרק. עם זאת, סנדוז, חטיבת התרופות הגנריות של נוברטיס, הגישה בקשה לבית המשפט בארה"ב על מנת שיוציא צו מניעה זמני שיחסום את מתן האישור לטבע למשך 10 ימים לפחות. מועד השימוע נקבע להיום אחר הצהריים.

המלחמה של ענקית התרופות מרק נגד התרופה הגנרית של טבע - זוקור להורדת הכולסטרול בדם - עלתה שלשום מדרגה. זאת, כאשר ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי קבוצת United Health (אחת מחברות ביטוח הבריאות הגדולות בארה"ב), הודיעה שבעקבות משא ומתן אגרסיווי מול חברת מרק, הצליחה הקבוצה להוריד את מחירה של תרופת הזוקור, כך שמבוטחי החברה ישלמו רק 10 דולרים כהשתתפות עצמית במקום 25 דולר.

מהלך זה מאפשר לחברת הביטוח לכלול את הזוקור בקבוצת המחיר הנמוכה ביותר בסל התרופות שהיא מספקת, בעוד שהגירסה הגנרית של טבע תיכלל דווקא בקבוצת המחיר השלישית, היקרה ביותר, כך שהיא תינתן לפחות חולים. על אף שבטבע ציינו כי יעמדו ביעד המכירות שקבעו, הגיבה אתמול המניה בנפילות חדות ואיבדה כ-9.5% במסחר בוול סטריט.

טבע נפלה אתמול ב-10% בבורסה בתל אביב והשלימה צניחה של 31% מתחילת השנה. בתי השקעות רבים מיהרו להוציא אתמול סקירות לפיהן הירידות בטבע הן כתוצאה מפניקה נקודתית ומהוות למעשה הזדמנות קנייה. האנליסט אורי הרשקובץ מלידר אף ציין אתמול, כי "טבע היא המניה האטרקטיווית ביותר בשוק הישראלי כיום". גם בכירי טבע נזעקו אתמול להרגיע את המשקיעים. מנכ"ל טבע, ישראל מקוב, ציין כי להחלטתה של מרק תהיה השפעה קטנה על עסקיה של טבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully