וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לפרישת שופטים שטענו שנאנסת נהנתה

23.6.2006 / 15:50

לאחר התבטאות שופטי המחוזי בנצרת במשפט אב שאנס את בתו המאומצת, דורשים נעמ"ת והמועצה לשלום הילד שהשופטים יתפטרו

התבטאות מקוממת של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת עוררה זעם בפרקליטות המדינה. במהלך דיון בפרשה בה בה אנס אב במשך שנים את בתו מאז שהייתה ילדה, העלו השופטים את האפשרות שהילדה לא התלוננה מאחר ש"אולי היא נהנתה". הפרקליטות עירערה על העונש הקל אותו קיבל האב ואף ביקשה מבית המשפט העליון להביע הסתייגות מדברי השופטים.

ארגון נעמ"ת קורא לשופטים להתפטר בעקבות פסק הדין. דובר ארגון נעמ"ת אמר היום לגלי צה"ל, כי החלטת בית המשפט עלולה לגרום לנערות אחרות להימנע מלהתלונן על מעשי אונס. לדבריו, "יש בהתנהגות השופטים כדי להרתיע קורבנות נוספים של גילוי עריות מלהתלונן".

המועצה לשלום הילד פרסמה אף היא הודעת גינוי להחלטת בית המשפט. "בית המשפט שותף לפשע של גילוי עריות", אמר יושב ראש המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, "אין שופטים אלה ראויים לשבת עוד על כס המשפט".

האב הואשם בהתעללות מינית בבתו המאומצת מאז שהייתה בת שש, ועד גיל 18. על פי כתב האישום, אנס האב את בתו המאומצת וביצע בה מעשים מגונים לפחות פעמיים בשבוע. לטענת הפרקליטות, הילדה פחדה מהאב ולכן לא התלוננה ולא חשפה את פרשת ההתעללות.

משעמדה הנערה להתחתן, סיפרה לגבר לו עמדה להנשא על המעשים אותם ביצע האב. מכתב האישום עולה, כי האב לא נרתע מחשיפת הפרשה, ואף אנס את הבת פעם נוספת לפני שהתלוננה נגדו. בעקבות התלונה האב נעצר ונשפט בפני שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת.

שלושת השופטים, אהרון אמינוף, נחמה מוניץ וגבריאלה דה-ליאו לוי כתבו: "יתכן שבמשך השנים, משהייתה המתלוננת לנערה נעמו לה מעשי הנאשם והיא חפצה בהם ולכן לא התחמקה ממנו וגם לא טרחה לספר על מעשיו ולגלותם, עד שנאלצה לעשות כן לאחר אירוסיה, מפחד שלאחר הנישואים היה מתגלה שהיא איננה בתולה".

דברים אלו גרמו לזעם רב בפרקליטות המדינה, שמתחה ביקורת קשה על השופטים וביקשה מבית המשפט העליון "לתקן את העוול" שנגרם למתלוננת. עו"ד יהושע למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, טוען כי אמירה כזו עלולה לגרום לכך שקורבנות גילוי עריות אחרים יחששו להתלונן, וכי האמירה אינה עומדת בקנה אחד עם הידע שהצטבר בתחום גילוי העריות.

האב קיבל 16 שנות מאסר בפועל, "עונש קל" לטענת הפרקליטות. שם אומרים, כי על כל אחת מהעבירות שביצע ניתן לגזור עליו 20 שנות מאסר, וכי עונשו הכולל צריך להיות יותר מ-20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully