וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונ' ת"א הקימה קרן לפיצוי עובדי הקבלן

עינב בן יהודה

22.6.2006 / 15:05

הקרן תוקצה לעובדי השמירה, ותורחב בהמשך גם לעובדי הניקיון והגינון. הקרן מאפשרת לעובד לתבוע את זכויותיו בהליך בוררות

הנהלת [[אוניברסיטת תל אביב]] החליטה על הקמת קרן מיוחדת שתפצה עובדי קבלן שזכויותיהם נפגעו. הקרן מיועדת לעובדי חברות השירותים הפועלות באוניברסיטה. כיום מקבלת האוניברסיטה שירותי שמירה, גינון וניקיון חיצוניים. בשלב הראשון תוקצה הקרן לעובדי השמירה בלבד, אך בעתיד תורחב גם לעובדי הניקיון והגינון.

במכרז השמירה שפרסמה האוניברסיטה לפני כחודשיים נקבעו כמה מנגנונים שאמורים להבטיח את זכויות עובדי חברות השמירה. מנכ"ל האוניברסיטה פרופ' גדעון לנגהולץ, שהוביל את המהלך, מציין כי חלק מהתמורה שמעבירה החברה שזכתה במכרז, מיקוד, מועבר לקרן ומיועד לפיצוי עובדים שזכויותיהם הופרו.

הקרן מאפשרת לעובד לתבוע את זכויותיו בהליך בוררות קצר. מבדיקה שנעשתה על ידי האוניברסיטה בקרב עובדי חברות השירותים, התברר כי במקרים רבים נמנעים העובדים מלתבוע את זכויותיהם בשל חשש מהתמודדות עם החברות בהליכים משפטיים ארוכים ויקרים.

באוניברסיטה מציינים כי קרן הבוררות תאפשר לעובדים לסיים את הליך התביעה בתוך חודשיים לכל היותר, כאשר פסיקת הבורר, אדם חיצוני שייבחר על ידי היועץ המשפטי של האוניברסיטה, תהיה סופית ולא ניתן יהיה לערער עליה. הכספים שייפסקו לעובד בבוררות ישולמו לו על ידי האוניברסיטה מתוך קרן הבוררות.

ד"ר דנה רון מפורום המרצים למען זכויות עובדי הקבלן, המוביל כבר שנים מאבק לשיפור תנאי העסקתם של עובדי הקבלן באוניברסיטה, בירכה על היוזמה והוסיפה: "למרות השיפור בעמדת האוניברסיטה, יש עדיין נושאים שאינם מטופלים מספיק, והם פיצויי הפיטורים של עובדים העוברים מקבלן לקבלן ותשלומי פנסיה לעובדים אלה, שלהם הם זכאים מכוח צו הרחבה.

"בסופו של דבר הפתרון הנכון הוא העסקה ישירה של עובדים אלה. אנחנו מבינים את הקושי של הנהלת האוניברסיטה, אבל בטוחים כי מהלך כזה נכון יותר לטווח הארוך גם מהיבטים ציבוריים וחברתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully