וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה השהתה ההכנות לניסוי הטילים

רויטרס

22.6.2006 / 12:39

דרום קוריאה דיווחה כי בימים האחרונים לא היתה התקדמות לקראת שיגור טיל ארוך טווח. סין הצטרפה ללחץ הבינלאומי על המדינה

צפון קוריאה לא עשתה צעדים נוספים בימים האחרונים לקראת שיגור טילים בליסטיים ארוכי טווח. כך אמר בכיר בממשל דרום קוריאה, והרגיע את הלחץ מפני שיגור אפשרי. לדבריו, גם [[סין]] הצטרפה לאחרונה ללחץ הבינלאומי על צ' קוריאה והביעה דאגה מכוונת המדינה לבצע את הניסוי.

הכנות לקראת שיגור [[טיל בליסטי]] מדגם "טאיפודונג-2", המגיע לטווח 6,700 ק"מ, נמשכו באינטנסיביות בשבועות האחרונים באזור מוסודארני בחוף הצפון מזרחי של המדינה. ארה"ב דיווחה בשבוע שעבר כי השיגור מתקרב.

אבל [[צפון קוריאה]] הודיעה אתמול כי היא מוכנה להשהות את השיגור ולפתוח בדיאלוג עם ארצות הברית. שליח צ' קוריאה באו"ם, האן סונג ריול, אמר אתמול כי עמדת המדינה בנוגע לחששות ארה"ב מהשיגור הצפוי היא "בואו נדבר על זה".

מלבד סין, גם האו"ם, צרפת ואוסטרליה הביעו דאגה מהניסוי המתוכנן. דובר משרד החוץ הסיני אמר, כי סין מודאגת מאד מהמצב הנוכחי. "אנו קוראים לצדדים לעשות יותר למען שלום ויציבות באזור" הוסיף. מומחים אמרו כי צפון קוריאה משתמשת בניסוי כאיום, על מנת לכפות על וושינגטון משא ומתן בתנאים הנוחים לה.

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש דחה את ההצעה הצפון קוריאנית לדיאלוג. "זו לא הדרך לעשות עסקים בעולם", אמר אתמול בוש בוועידת הפסגה בווינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully